„ДНЕВНИК” НА ТРАСИ ФРУШКОГОРСКОГ КОРИДОРА Избушено укупно 1.700 метара тунела, у Дунав „убодена“ 402 шипа новог моста...
Изградња тунела испод Иришког венца и моста преко Дунава код Петроварадина на траси Фрушкогорског коридора теку планираним темпом, а врло брзо ће почети и изградња саме брзе саобраћајнице, каже за „Дневник” директор „Коридора Србије” Александар Антић.
Како је разговор уприличен приликом отварања ауто-пута Рума-Шабац, Антић је рекао да ће Фрушкогорски коридор бити у синергији са пројектом Рума-Шабац-Лозница, чији је завршетак најављен за крај наредне године.
По његовим речима, од петље „Рума“, на сад већ два ауто-пута А3 и А8, до Новог Сада биће изграђена једна модерна брза саобраћајница са два кључна објекта: тунелом Иришки венац, најдужим тунелом у Србији дугачким око 3,5 километра, и мостом на Дунаву.
- Управо та два објекта су кључна и на критичној мапи пута реализације овог пројекта и управо се зато пре свега у овој фази изводе радови на та два објекта. Ми смо до овог тренутка у обе тунелске цеви избушили укупно око 1.700 метара тунела, тако да то иде јако добро. Ту треба узети у обзир да технологија рада у тунелима је таква да је сваки почетак јако тежак, да се у старту иде малим корацима до 0,6 метара по нападној тачки и онда када се уђе дубље у планину, онда је тај рад далеко бржи и ефикаснији. Сада смо негде на диманици од два до два и по метра по нападној тачки односно осам до 10 метара дневно. Тако да то иде доста добро и у складу с нашом динамиком и нашим очекивањима – истакао је Антић.
Када је у питању мост преко Дунава између Петроварадина и Каћа, Антић напомиње да је готово приведено крају бушење свих шипова – од 422 шипа урађена су 402.
- Граде се стубови, почело је постављање носача, тако да и мост иде у складу с нашим очекивањима и у складу са уговореном динамиком. Пред нама је врло брзо почетак радова на траси и очекујемо да први радови крену на деоници од излазног портала тунела према Иригу – закључио је Антић.
Сам Фрушкогорски коридор, планиран као брза саобраћајница са по две саобраћајне траке по смеру, требало би да буде завршен до пролећа 2025. године. Са својих 47,7 километара требало би да обави више ствари: да осигура и убрза саобраћај између Новог Сада и Руме, ослободи шуме НП „Фрушка гора” и улице Ирига саобраћаја у виду 900 камиона и 10.000 других возила по дану, док би на територији Новог Сада имао улогу јужне и источне обилазнице, измештајући тешки теретни саобраћај са Салајке и Подбаре.
Како почиње укрштањем са путем Нови Сад - Зрењанин код Каћа, има и везу са ауто-путем Е-75(А1), а завршава се обилазницом око Руме и излазима на ауто-путеве Београд-Загреб и Рума-Шабац, требало би и да обезбеди везу Војводине и западне Србије, те да олакша везу са Румунијом и Босном и Херцеговином.
Поред тунела испод Иришког венца, бушиће се и 300 метара дуг тунел између Текија и Буковачког дола, испод насеља Ширине у Петроварадину. На траси кордиора налазиће се и наплатна станица на јужном порталу тунела испод Иришког венца код Ирига. Извођач радова је кинеска компанија ЦРБЦ, а радови, који су званично отпочели 1. маја 2021. године, вредни су 606 милиона евра.
Светозар Крстић