Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Direktor JUTA Aleksandar Seničić: Strpljenje, bolje vrednosni vaučer, nego otkazivanje

31.03.2020. 19:45 20:06
Piše:
Foto: Grčko ostrvo Santorini, foto: Pixabay

BEOGRAD: Građani Srbije su uplatili oko 250.000 aranžmana za leto i tim povodom direktor JUTA Aleksandar Seničić objasnio je da trenutno nije moguće otkazivanje aranžmana jer turističke agencije, zbog vanredne situacije, ne rade i apelovao je na putnike da budu strpljivi i da prihvate vrednosne vaučere.

"Deo putnika želi da otkaže aranžmane, a mi u ovom trenutku ne možemo da im izađemo u susret... s obzirom na to da je najveći broj aranžmana upalaćen u takozvanoj ''first minut'' opciji pod posebnim uslovima", rekao je Seničić.

On ne vidi mogućnost i način na koji će se dozvoliti putnicima da mogu da dobiju svoj novac u onoj meri koliko su za aranžman uplatili.

"Nažalost, veliki deo tog novca je već uplaćen stranim partnerima da bi se osigurala njihova putovanja. S druge strane, znajući da i oni ne rade i da nemaju mogućnosti povraćaja novca, jedini model ovog trenutka koji je ustanovljen jesu vrednosni vaučeri", istakao je Seničić. 

Kako je objasnio, postoji veći broj putnika koji razume situaciju u kojoj se nalazi kompletna turistička industrija, ne samo u Srbiji već i u svetu, te prihvata vrednosne vaučere.

"Prihvataju kompenzacije i takozvane vaučere, odnosno potvrde kojima se omogućava produženo korišćenje aranžmana u smislu da u vrednosti vaučera koliko su uplatili mogu da koriste svoje putovanje u narednih godinu dana ili nešto duže u zavisnosti od dogovora sa agencijom", kazao je Seničić.

On objašnjava da je to sistem i model koje su turističke agencije u Evropi i svetu ustanovile i dodaje da je to u ovom trenutku jedini način kako putnici ne bi ostali oštećeni.

Sve velike avio kompanije i tur operateri na isti način rešavaju probleme, jer kako Seničić kaže, kada bi se krenulo sada sa povraćajem para na globalnom nivou, turistička industrija, prema njegovim prediviđanjima, "urušila bi se u jednom danu". 

"Naravno da će agencije pokušati gde je to moguće da eventualno izvrše deo povraćaja novca, ali u poslednja dva ili tri meseca, nema posla, nema likvidnosti, nema novih putovanja, nema ni svežeg novca. Jednostavno novčani tokovi su presečeni u jednom momentu", istakao je Seničić.

On moli putnike da razumeju situaciju u kojoj se, kako kaže, ne nalazi samo Srbija, već i ceo svet.

Govoreći o aranžmanima u Srbiji, Seničić kaže da su u ovom trenutku svi otkazani do sredine juna.

Cela ova situacija će, prema njegovim rečima, značajno uticati na dolaske u Srbiju i na statističke parametre, na koje su kako kaže, navikli da budu dobri.

"Imali smo prosek oko 10 do 15 odsto povećanja svake godine. Ove godine, nažalost, i ako se nastavi sezona u julu, ne možemo očekivati dobre rezultate", rekao je direktor JUTA.

Seničić očekuje da uz mere države koje su planirane za sve subjekte u privatnom sektoru, nešto dodatno dobiju oni koji su u turističkoj industriji, turističke agencije, hotelijeri, ugostitelji, rent a kar...

"Svi oni su daleko više pogođeni, nego neke druge delatnosti. Očekujemo da nastavimo razgovore sa Vladom i da ćemo imati podršku našeg resornog ministarstva", kazao je Seničić. 

Piše:
Pošaljite komentar
Ljajić: Ova turistička sezona je izgubljena

Ljajić: Ova turistička sezona je izgubljena

20.03.2020. 10:11 10:19