Bitka za obrazovanje 6.000 dece sa smetnjama u razvoju
BEOGRAD: U okviru akcije Bitka za znanje nedavno je pokrenuta inicijativa Pčelice čiji je cilj nabavka savremenih učila za sve škole u Srbiji za decu sa smetnjama u razvoju.
Reč je o robotima u obliku pčele uz pomoć kojih se na inovativan i kreativan način uče slova, brojevi, predmeti, životinje, matematika, priroda, jezik ili bilo koja druga oblast koju nastavnik osmisli.
Za veoma kratko vreme, zahvaljujući velikom odzivu donatora, prikupljen je iznos koji će biti iskorišćen za nabavku kompleta pčelica za svih 47 ustanova ovog tipa koje rade u Srbiji, izradu materijala za nastavu i obuku nastavnika.
Zbog kapaciteta škola i broja dece koja pohađaju nastavu, u okviru akcije je sada postavljen novi cilj da se u skladu sa potrebama škola koje imaju veći broj đaka obezbedi više od jednog seta pčelica. To je od izuzetne važnosti jer bi omogućilo većem broju nastavnika da istovremeno uz asistenciju Pčelica radi sa većim brojem učenika.
Kroz akciju Pčelice do sada je prikupljeno 5.074.764 dinara, a kako bi se obezbedili dodatni setovi robota za škole sa najvećim brojem učenika potrebno je prikupiti jos 1.509.636 dinara.
Kampanja za prikupljanje sredstava za kupovinu robota pčelica organizovana je povodom Nacionalnog dana davanja koji je ustanovio Srpski filantropski forum uz podršku Saveta za filantropiju, a održava se svake godine 9. oktobra, na dan rođenja velikana srpske nauke Mihajla Pupina.
Najveću podršku za kupovinu učila za čak 20 škola obezbedila je Kompanija trivago, a akciju su takođe podržali: Elidžir Group, Telekom Srbija, Grad Jagodina, Nordeus, OSA-Računarski inženjering d.o.o, Meggle, Njienerberger Kanjiža, Mešer Tehnogas, Vojvođanska banka, DRÄDžLMAIER Group, DM drogeria markt, Hemofarm fondacija, Edžit fondacija, Microsoft, Levi 9, Mc Donald''s, Vetroelektrane Balkana, Infostud, SGS, Beogradski sajam i Saga.