”NEMCI” I DALJE NAJTRAŽENIJI POLOVNJACI Jedan automobil posebno volimo ali kod drugog postoji ZNATAN PROCENAT RANIJIH OŠTEĆENJA
Velika potražnja usporava pad vrednosti polovnjaka, pa je ovo odličan izbor za one kojima su bitni isplativost i dugovečnost.
Iako svaki vozač ima svoj ukus, neki modeli automobila jednostavno više vrede. Međutim, popularna vozila često postaju mete prevaranata, koji manipulišu njihovom kilometražom i prikrivaju nedostatke.
Kompanija za podatke o automobilima carVertical sprovela je istraživanje u Srbiji i otkrila koji modeli su bili najtraženiji polovni automobili u zemlji 2024.
Volkswagenovi automobili prednjače na listi
Nemačke marke su veoma popularne među srpskim vozačima koji koriste carVertical za proveru automobila. Među 10 najtraženijih modela u Srbiji, pet je nemačkih, a najpopularniji je Volkswagen Golf(sa 3,6% udela u svim proverama istorije vozila u zemlji).
Slede Opel Astra (3,3%), Volkswagen Passat (3%), Peugeot 3008 (2,9%), Audi A4 (2,8%), Renault Megane (2,7%), Peugeot 308 (2,6%), Škoda Octavia (2.,6%), Audi A6 (2,5%) i Škoda Superb (2,3%).
"Na srpskom tržištu automobila, nemačke marke i dalje dominiraju, a Volkswagen Golf je 2024. godine posebno popularan zato što je praktičan, pouzdan i ekonomičan", kaže Matas Buzelis, stručnjak za automobile i šef komunikacija u kompaniji carVertical.
"Visoka potražnja usporava pad vrednosti, pa je ovo odličan izbor za one kojima su bitni isplativost i dugovečnost", objašnjava on.
Na listi oštećenja prednjače Audi i Volkswagen modeli
Iako su nemački modeli veoma traženi, nisu uvek idealno rešenje, jer neretko imaju znatan procenat ranijih oštećenja.
Prema evidenciji, od deset najtraženijih vozila u Srbiji, Audi A6 ima najveći broj oštećenja sa udelom od 54,5%.
Audi A6 u stopu prate Volkswagen Golf(52,7%), Škoda Superb (50,7%), Škoda Octavia (43,8%), Audi A4 (43,3%), Volkswagen Passat (41,4%), Opel Insignia (38,8%), Renault Megane (33,5%), Opel Astra (32,3%) i Peugeot 308 (25,5%).
Audi A6 je imao i najveću prosečnu vrednost štete – 4.024 evra, dok je Citroën C4 imao najnižu (1.835 evra).
Ozbiljni prodavci automobila uvek proveravaju istoriju vozila kako bi je predočili potencijalnim kupcima. Ipak, vozila koja se prodaju bez ovakvih provera mogu imati skrivene probleme, što može dovesti do dugoročnih komplikacija za novog vlasnika.
"Kupci u Srbiji moraju biti oprezni, posebno kada je reč o uvoznim automobilima. Mnoga vozila se dovoze iz Zapadne Evrope i moguće je da imaju vraćenu kilometražu ili skrivene podatke o oštećenjima. Uvid u istoriju automobila je najsigurniji put do transparentnosti i izbegavanja neprijatnih iznenađenja", tvrdi Buzelis.
Vraćanje kilometraže i dalje zabrinjavajuća pojava
Prevare sa kilometražom su česte, a praktikuju se već decenijama. U Srbiji je mnogo automobila sa vraćenom kilometražom, tako da vozači moraju biti oprezni prilikom kupovine svog sledećeg vozila.
U istraživanju deset najtraženijih vozila, Volkswagen Golf je prednjačio po broju slučajeva vraćene kilometraže – 9,2% pregledanih modela na platformi carVertical pokazalo je odstupanja. Prate ga Audi A4 (6%), Renault Megane (5,9%), Opel Astra (5,7%) i Volkswagen Passat (5,2%).
Škoda Octavia je u proseku imala najviše vraćenih kilometara – 142.312 km, što naglašava koliko je važno proveriti pređenu kilometražu prilikom kupovine.
"Morate proveriti istoriju automobila da biste znali da li je kilometraža prava. Ako je kilometraža vraćena, možete platiti više nego što treba i suočiti se sa skupim popravkama ranije nego što očekujete. Kratka provera istorije vozila višestruko se isplati: štedi novac i živce na duge staze. Uz to, probna vožnja i detaljan pregled u pouzdanim radionicama nikako ne treba izostaviti", zaključuje Buzelis.