”НЕМЦИ” И ДАЉЕ НАЈТРАЖЕНИЈИ ПОЛОВЊАЦИ Један аутомобил посебно волимо али код другог постоји ЗНАТАН ПРОЦЕНАТ РАНИЈИХ ОШТЕЋЕЊА
Велика потражња успорава пад вредности половњака, па је ово одличан избор за оне којима су битни исплативост и дуговечност.
Иако сваки возач има свој укус, неки модели аутомобила једноставно више вреде. Међутим, популарна возила често постају мете превараната, који манипулишу њиховом километражом и прикривају недостатке.
Компанија за податке о аутомобилима carVertical спровела је истраживање у Србији и открила који модели су били најтраженији половни аутомобили у земљи 2024.
Volkswagenови аутомобили предњаче на листи
Немачке марке су веома популарне међу српским возачима који користе carVertical за проверу аутомобила. Међу 10 најтраженијих модела у Србији, пет је немачких, а најпопуларнији је Volkswagen Golf(са 3,6% удела у свим проверама историје возила у земљи).
Следе Опел Астра (3,3%), Volkswagen Passat (3%), Peugeot 3008 (2,9%), Ауди А4 (2,8%), Renault Megane (2,7%), Peugeot 308 (2,6%), Škoda Octavia (2.,6%), Ауди А6 (2,5%) и Шкода Суперб (2,3%).
"На српском тржишту аутомобила, немачке марке и даље доминирају, а Volkswagen Golf је 2024. године посебно популаран зато што је практичан, поуздан и економичан", каже Матас Бузелис, стручњак за аутомобиле и шеф комуникација у компанији carVertical.
"Висока потражња успорава пад вредности, па је ово одличан избор за оне којима су битни исплативост и дуговечност", објашњава он.
На листи оштећења предњаче Ауди и Volkswagen модели
Иако су немачки модели веома тражени, нису увек идеално решење, јер неретко имају знатан проценат ранијих оштећења.
Према евиденцији, од десет најтраженијих возила у Србији, Ауди А6 има највећи број оштећења са уделом од 54,5%.
Audi A6 u stopu prate Volkswagen Golf(52,7%), Škoda Superb (50,7%), Škoda Octavia (43,8%), Audi A4 (43,3%), Volkswagen Passat (41,4%), Opel Insignia (38,8%), Renault Megane (33,5%), Opel Astra (32,3%) i Peugeot 308 (25,5%).
Ауди А6 је имао и највећу просечну вредност штете – 4.024 евра, док је Citroën C4 имао најнижу (1.835 евра).
Озбиљни продавци аутомобила увек проверавају историју возила како би је предочили потенцијалним купцима. Ипак, возила која се продају без оваквих провера могу имати скривене проблеме, што може довести до дугорочних компликација за новог власника.
"Купци у Србији морају бити опрезни, посебно када је реч о увозним аутомобилима. Многа возила се довозе из Западне Европе и могуће је да имају враћену километражу или скривене податке о оштећењима. Увид у историју аутомобила је најсигурнији пут до транспарентности и избегавања непријатних изненађења", тврди Бузелис.
Враћање километраже и даље забрињавајућа појава
Преваре са километражом су честе, а практикују се већ деценијама. У Србији је много аутомобила са враћеном километражом, тако да возачи морају бити опрезни приликом куповине свог следећег возила.
У истраживању десет најтраженијих возила, Volkswagen Golf је предњачио по броју случајева враћене километраже – 9,2% прегледаних модела на платформи carVertical показало је одступања. Прате га Ауди А4 (6%), Ренаулт Мегане (5,9%), Опел Астра (5,7%) и Volkswagen Passat (5,2%).
Škoda Octavia је у просеку имала највише враћених километара – 142.312 км, што наглашава колико је важно проверити пређену километражу приликом куповине.
"Морате проверити историју аутомобила да бисте знали да ли је километража права. Ако је километража враћена, можете платити више него што треба и суочити се са скупим поправкама раније него што очекујете. Кратка провера историје возила вишеструко се исплати: штеди новац и живце на дуге стазе. Уз то, пробна вожња и детаљан преглед у поузданим радионицама никако не треба изоставити", закључује Бузелис.