Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

NEMA NIŠTA OD DVE FABRIKE LITIJUMSKIH BATERIJA U NEMAČKOJ Kinezi se povlače zbog NEPOVOLJNOG TRŽIŠTA

26.10.2024. 14:17 14:19
Piše:
litijumska baterija
Foto: Pixabay

Kompanija Svolt Energy navodno je obustavila dva projekta fabrika litijumskih baterija u Nemačkoj. Ova odluka doneta je zbog teškoća u poslovanju na domaćem tržištu u Kini, zbog čega Svolt nije u mogućnosti da finansira skupe projekte u inostranstvu, navodi Caixin.

Svolt Energy, koji se izdvojio iz kompanije Great Wall Motor, planirao je izgradnju fabrike modula i pakovanja baterija u Sarlandu, kao i postrojenja za baterijske ćelije u Brandenburgu. Prvi projekat je trebalo da bude završen sredinom 2024. sa kapacitetom od 24 GWh, dok je drugi projekat, najavljen 2022. sa kapacitetom od 16 GWh, obustavljen u prvoj polovini 2024. godine.

Procena je da bi za ova dva evropska postrojenja bilo potrebno uložiti 30 milijardi juana, što je preveliko finansijsko opterećenje za fabriku litijumskih baterija poput Svolt-a. Odluka je doneta isključivo zbog finansijskih izazova, a ne tehničkih ili regulatornih problema, objavio je Caixin. Poslovanje u Kini se već suočava sa izazovima, te je finansiranje skupih projekata u Evropi postalo neizvodljivo, objašnjenje je.

Veliki potiskuju male

Manji proizvođači litijum-jonskih baterija oslanjali su se na niske cene, kako bi privukli kupce, ali vodeći igrači, uključujući CATL, počinju da ih potiskuju s tržišta.

Svolt je prvobitno planirao izgradnju fabrike za baterijske module i pakovanje u Sarlandu sa projektovanim kapacitetom od 24 GWh, kao i postrojenja za proizvodnju baterijskih ćelija u Brandenburgu sa kapacitetom od 16 GWh, koji je bio planiran za 2025. godinu. Oba projekta su trenutno u zastoju. Procenjuje se da bi za oba evropska postrojenja bilo potrebno oko 30 milijardi juana, što je veliki iznos za kompaniju poput Svolt-a, koja je nedavno prošla kroz unutrašnje reforme radi rešavanja problema prekomernog kapaciteta i oštre konkurencije na tržištu.

Svolt je jedan od vodećih proizvođača baterija u Kini, ali se suočava sa izazovima na domaćem tržištu zbog pada cena i prekomernog kapaciteta u industriji baterija. Konkurencija sa velikim igračima poput CATL i BYD dodatno otežava poslovanje.

Odluka Great Wall Motor: Kompanija Great Wall Motor, iz koje se Svolt izdvojio 2018. godine, takođe je smanjila svoje aktivnosti u Evropi, zatvorivši svoje evropsko sedište u Minhenu i otpustivši sve lokalne zaposlene.

Izvor:
Dnevnik, I. R.
Autor:
Pošaljite komentar