clear sky
21°C
26.10.2024.
Нови Сад
eur
117.0652
usd
108.1434
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

НЕМА НИШТА ОД ДВЕ ФАБРИКЕ ЛИТИЈУМСКИХ БАТЕРИЈА У НЕМАЧКОЈ Кинези се повлаче због НЕПОВОЉНОГ ТРЖИШТА

26.10.2024. 14:17 14:19
Пише:
litijumska baterija
Фото: Pixabay

Компанија Svolt Energy наводно је обуставила два пројекта фабрика литијумских батерија у Немачкој. Ова одлука донета је због тешкоћа у пословању на домаћем тржишту у Кини, због чега Svolt није у могућности да финансира скупе пројекте у иностранству, наводи Caixin.

Svolt Energy, који се издвојио из компаније Great Wall Motor, планирао је изградњу фабрике модула и паковања батерија у Сарланду, као и постројења за батеријске ћелије у Бранденбургу. Први пројекат је требало да буде завршен средином 2024. са капацитетом од 24 GWh, док је други пројекат, најављен 2022. са капацитетом од 16 GWh, обустављен у првој половини 2024. године.

Процена је да би за ова два европска постројења било потребно уложити 30 милијарди јуана, што је превелико финансијско оптерећење за фабрику литијумских батерија попут Svolt. Одлука је донета искључиво због финансијских изазова, а не техничких или регулаторних проблема, објавио је Caixin. Пословање у Кини се већ суочава са изазовима, те је финансирање скупих пројеката у Европи постало неизводљиво, објашњење је.

Велики потискују мале

Мањи произвођачи литијум-јонских батерија ослањали су се на ниске цене, како би привукли купце, али водећи играчи, укључујући CATL, почињу да их потискују с тржишта.

Svolt је првобитно планирао изградњу фабрике за батеријске модуле и паковање у Сарланду са пројектованим капацитетом од 24 GWh, као и постројења за производњу батеријских ћелија у Бранденбургу са капацитетом од 16 GWh, који је био планиран за 2025. годину. Оба пројекта су тренутно у застоју. Процењује се да би за оба европска постројења било потребно око 30 милијарди јуана, што је велики износ за компанију попут Svolt-а, која је недавно прошла кроз унутрашње реформе ради решавања проблема прекомерног капацитета и оштре конкуренције на тржишту.

Svolt је један од водећих произвођача батерија у Кини, али се суочава са изазовима на домаћем тржишту због пада цена и прекомерног капацитета у индустрији батерија. Конкуренција са великим играчима попут CATL и BYD додатно отежава пословање.

Одлука Great Wall Motor: Компанија Great Wall Motor, из које се Svolt издвојио 2018. године, такође је смањила своје активности у Европи, затворивши своје европско седиште у Минхену и отпустивши све локалне запослене.

Извор:
Дневник, И. Р.
Аутор:
Пошаљите коментар