НЕМА НИШТА ОД ДВЕ ФАБРИКЕ ЛИТИЈУМСКИХ БАТЕРИЈА У НЕМАЧКОЈ Кинези се повлаче због НЕПОВОЉНОГ ТРЖИШТА
Компанија Svolt Energy наводно је обуставила два пројекта фабрика литијумских батерија у Немачкој. Ова одлука донета је због тешкоћа у пословању на домаћем тржишту у Кини, због чега Svolt није у могућности да финансира скупе пројекте у иностранству, наводи Caixin.
Svolt Energy, који се издвојио из компаније Great Wall Motor, планирао је изградњу фабрике модула и паковања батерија у Сарланду, као и постројења за батеријске ћелије у Бранденбургу. Први пројекат је требало да буде завршен средином 2024. са капацитетом од 24 GWh, док је други пројекат, најављен 2022. са капацитетом од 16 GWh, обустављен у првој половини 2024. године.
Процена је да би за ова два европска постројења било потребно уложити 30 милијарди јуана, што је превелико финансијско оптерећење за фабрику литијумских батерија попут Svolt-а. Одлука је донета искључиво због финансијских изазова, а не техничких или регулаторних проблема, објавио је Caixin. Пословање у Кини се већ суочава са изазовима, те је финансирање скупих пројеката у Европи постало неизводљиво, објашњење је.
Велики потискују мале
Мањи произвођачи литијум-јонских батерија ослањали су се на ниске цене, како би привукли купце, али водећи играчи, укључујући CATL, почињу да их потискују с тржишта.
Svolt је првобитно планирао изградњу фабрике за батеријске модуле и паковање у Сарланду са пројектованим капацитетом од 24 GWh, као и постројења за производњу батеријских ћелија у Бранденбургу са капацитетом од 16 GWh, који је био планиран за 2025. годину. Оба пројекта су тренутно у застоју. Процењује се да би за оба европска постројења било потребно око 30 милијарди јуана, што је велики износ за компанију попут Svolt-а, која је недавно прошла кроз унутрашње реформе ради решавања проблема прекомерног капацитета и оштре конкуренције на тржишту.
Svolt је један од водећих произвођача батерија у Кини, али се суочава са изазовима на домаћем тржишту због пада цена и прекомерног капацитета у индустрији батерија. Конкуренција са великим играчима попут CATL и BYD додатно отежава пословање.
Одлука Great Wall Motor: Компанија Great Wall Motor, из које се Svolt издвојио 2018. године, такође је смањила своје активности у Европи, затворивши своје европско седиште у Минхену и отпустивши све локалне запослене.