NE POMAŽU NI VEĆE CARINE
KINEZIMA NIŠTA NE MOGU! Podaci su IZNENAĐUJUĆI, i sa 100% carine električni automobili su jeftiniji od evropskih
Kineski proizvođači električnih automobila postaju sve prisutniji na globalnom tržištu, zahvaljujući pristupačnim cenama i inovativnim tehnologijama.
Među poznatim brendovima su BYD, NIO, Xpeng, MG i Ora, koji nude raznovrsne modele sa cenama nižim od mnogih zapadnih konkurenata.
Čime Kina raspolaže?
- BYD Atto 3, kompaktni crossover, dostupan je po ceni od oko 44.000 evra.
- BYD Seal, rival Teslinom Modelu 3, prodaje se za oko 53.000 evra.
- MG 4, povoljan hatchback, dostupan je već od 31.000 evra.
- Ora Funky Cat, retro model, košta oko 37.000 evra.
- Xpeng P7, luksuzni sedan, prodaje se za 49.990 evra.
I pored inovativnog dizajna i funkcija poput naprednih sistema autonomne vožnje, njihovi modeli su i dalje jeftiniji od konkurenata kao što su Tesla, BMW i Volkswagen.
Carinske barijere ne usporavaju rast
Evropska unija je od 1. novembra uvela dodatne carine na kineske električne automobile, koje dostižu čak 35,5%, pored osnovnih 10%. U Sjedinjenim Američkim Državama, novoizabrani predsednik Donald Tramp najavio je povećanje carina za kineske automobile na 60%, uz mogućnost dodatnog povećanja. Međutim, i sa carinama od čak 100%, kineski automobili bi ostali konkurentni zbog nižih osnovnih cena.
Za ilustraciju, MG ZS EV, koji u Evropi košta 25.000 evra, uz maksimalne carine bi mogao poskupeti na 50.000 evra, što je i dalje povoljnije od mnogih zapadnih modela.
Prilagodljiva strategija kineskih proizvođača
Kineske kompanije koriste različite strategije kako bi izbegle veće troškove. BYD, na primer, planira otvaranje fabrike u Mađarskoj kako bi izbegao nove carinske namete i povećao dostupnost svojih vozila u Evropi. Njihova vozila, poput modela Seal, ostaju cenovno pristupačna i nakon novih nameta.
Uprkos protekcionističkim merama, kineski električni automobili dokazuju svoju dominaciju kroz inovacije, efikasnost i povoljnije cene, čineći ih ozbiljnom konkurencijom globalnim brendovima. Njihov uticaj na tržište verovatno će rasti, uprkos političkim i ekonomskim preprekama.
Dnevnik.rs/Telegraf Biznis