НЕ ПОМАЖУ НИ ВЕЋЕ ЦАРИНЕ
КИНЕЗИМА НИШТА НЕ МОГУ! Подаци су ИЗНЕНАЂУЈУЋИ, и са 100% царине електрични аутомобили су јефтинији од европских
Кинески произвођачи електричних аутомобила постају све присутнији на глобалном тржишту, захваљујући приступачним ценама и иновативним технологијама.
Међу познатим брендовима су BYD, NIO, Xpeng, MG и Ora, који нуде разноврсне моделе са ценама нижим од многих западних конкурената.
Чиме Кина располаже?
- BYD Atto 3, компактни crossover, доступан је по цени од око 44.000 евра.
- BYD Seal, ривал Теслином Моделу 3, продаје се за око 53.000 евра.
- MG 4, повољан hatchback, доступан је већ од 31.000 евра.
- Ora Funky Cat, ретро модел, кошта око 37.000 евра.
- Xpeng P7, луксузни седан, продаје се за 49.990 евра.
И поред иновативног дизајна и функција попут напредних система аутономне вожње, њихови модели су и даље јефтинији од конкурената као што су Тесла, BMW и Volkswagen.
Царинске баријере не успоравају раст
Европска унија је од 1. новембра увела додатне царине на кинеске електричне аутомобиле, које достижу чак 35,5%, поред основних 10%. У Сједињеним Америчким Државама, новоизабрани председник Доналд Трамп најавио је повећање царина за кинеске аутомобиле на 60%, уз могућност додатног повећања. Међутим, и са царинама од чак 100%, кинески аутомобили би остали конкурентни због нижих основних цена.
За илустрацију, MG ZS EV, који у Европи кошта 25.000 евра, уз максималне царине би могао поскупети на 50.000 евра, што је и даље повољније од многих западних модела.
Прилагодљива стратегија кинеских произвођача
Кинеске компаније користе различите стратегије како би избегле веће трошкове. BYD, на пример, планира отварање фабрике у Мађарској како би избегао нове царинске намете и повећао доступност својих возила у Европи. Њихова возила, попут модела Seal, остају ценовно приступачна и након нових намета.
Упркос протекционистичким мерама, кинески електрични аутомобили доказују своју доминацију кроз иновације, ефикасност и повољније цене, чинећи их озбиљном конкуренцијом глобалним брендовима. Њихов утицај на тржиште вероватно ће расти, упркос политичким и економским препрекама.
Dnevnik.rs/Telegraf Biznis