AMERIČKI GIGANT GASI 4.000 RADNIH MESTA U EVROPI! Sve teža bitka sa kineskim rivalima
Ford planira da otpusti oko 4.000 radnih mesta u Evropi, jer se proizvođač automobila bori sa usporavanjem potražnje za električnim vozilima i žestokom konkurencijom sa kineskim rivalima.
Američka kompanija saopštila je u sredu da će smanjenja biti na snazi do kraja 2027. i da će uticati na oko 3.000 radnih mesta u Nemačkoj i 800 u Velikoj Britaniji, što predstavlja oko 14 odsto od 28.000 zaposlenih u Evropi. Ovi potezi čekaju razgovore sa sindikatima. Fordove dve lokacije u Velikoj Britaniji u Dagenhamu i Halevudu neće biti pogođene. Dejv Džonston, Fordov evropski potpredsednik, rekao je da je proizvođač automobila ostao posvećen regionu.
- Od ključnog je značaja preduzeti teške, ali odlučne akcije kako bi se osigurala buduća konkurentnost Forda u Evropi. Globalna automobilska industrija našla se pod intenzivnim pritiskom da zatvori fabrike i smanji broj zaposlenih u Evropi i drugde usred usporavanja rasta prodaje električnih vozila i žestoke konkurencije cena sa kineskim rivalima.
Folksvagen najveći evropski proizvođač automobila, takođe planira da zatvori najmanje tri nemačke fabrike i ukine desetine hiljada radnih mesta zbog oštrog gubitka tržišnog udela u Kini i spore potražnje za vozilima u Evropi. Ford se mučio u Evropi, gde je godinama beležio gubitke i ispuštao poslove. Kako bi odgovorila na usporavanje potražnje, kompanija je smanjila broj vozila u svojoj liniji kako bi se fokusirala na profitabilnija područja na visoko konkurentnom tržištu. Početkom prošle godine saopštio je da će smanjiti 3.800 radnih mesta u Evropi, uključujući 1.300 u Velikoj Britaniji. Zaposleni u Fordu učestvuju u štrajku upozorenja IG Metall u oktobru.
Njen izvršni direktor Džim Farli je takođe u prošlosti upozoravao da bi proizvodnja električnih automobila zahtevala 40 odsto manje radnika nego vozila koja pokreću motori sa unutrašnjim sagorevanjem. Ford je takođe rekao da će smanjiti proizvodnju svog novog Eksplorera, električnog sportskog terenskog vozila razvijenog i proizvedenog u Nemačkoj, što bi rezultiralo još kraćim radnim vremenom u njegovoj fabrici u Kelnu.
Kompanija je uložila 2 milijarde dolara u transformaciju fabrike u proizvodnju električnih vozila. Pojačani vetrovi industrije takođe su se povećali zbog strožih pravila o emisijama u Velikoj Britaniji i na kontinentu. Prodaja električnih vozila na ključnim tržištima kao što je Nemačka značajno je opala poslednjih meseci nakon što su vlade iznenada povukle ili smanjile subvencije za kupovinu električnih vozila.
Fordov glavni finansijski direktor Džon Loler nedavno je izdao saopštenje nemačkoj vladi, pozivajući je da učini više na poboljšanju tržišnih uslova i da obezbedi fleksibilnost u ispunjavanju ciljeva emisija.