Изложбе троје аутора у Културном центру Новог Сада
НОВИ САД: У Културном центру Новог Сада у Католичкој порти ових дана су отворене изложбе троје аутора.
У Ликовном салону су изложени акварели новосадске уметнице Оливере Попов. Представљајући акварел као технику која омогућава да се на лицу места, попут фотографа, брзо начини минијатурна ликовна белешка, др Владимир Димовски указује да се на свескама и блоковима мањих формата (који су изложени у витринама), посматрач може уверити у ауторкин стрпљив развој те вештине бележења, чији резултати, у свету екрана и дигиталних слика, постају још пријатнији и топлији оку. Та слика не исијава, мекша је, нема ону непријатну оштрину и агресиван колорит, а осетна текстура папира сугерише тактилност, аналогну са крошњама, тканинама, фасадама, асфалтом, песком… Ова изложба, по речима Димовског свакако најављује нове серије истраживања могућности медија који, иако конотира атрактивне и допадљиве мотиве, има своје специфичне ликовне и изражајне вредности, лирске, асоцијативне и евокативне.
Оливера Попов (Нови Сад, 1974) дипломирала је на новосадској Академији уметости, одсек графика и излагала на више самосталних и групних изложби. Током августа 2016. била је на студијском боравку у Паризу, где је похађала програм стручног усавршавања у Лувру. Изложба се може погледати до 18. октобра. У клубу Трибина младих на изложби “Времеполов” заједнички излажу Бане Јелић и Снежана Ђорђевић. Љубав према колориту, гесту и апстракцији карактеристикер су ликовног опуса београдског сликара и музичара Банета Јелића. По оцени Маје Живановић, ликовне критичарке, један део изложених слика је наративан и асоцијативан, са фигуративним моментима и симболима контрастног колорита, док се у другој групи радова уметник удаљава од реалности и оставља видљивим случајно настале сплетове линија и трагове цурења боје, који појачавају утисак виталности, а акценат је на основним ликовним елементима – боји, линији и композицији. Иако су искуства, путовања, снови – основа сваке слике Банета Јелића, начин на који се изражава, а то је углавном асоцијативна апстракција даје простора сваком посматрачу за дијалог, али и субјективно спознавање суштине ликовности.
Бане Јелић (Београд, 1967) рок музичар, гитариста, писац и сликар. Познатији је по бендовима Викторија, Неверне Бебе, Освајачи. Прву самосталну изложбу имао је прошле године, а гостовала је у неколико градова. Издавачка кућа Логос објавила му је прву књигу у надреалистичкој форми “Огњено огледало” 2017.
Снежана Ђорђевић, аутодидакт из Ћуприје, током година развила је аутентичну технику кроз апстракцију где експресивним потезима, комбинацијом боја и густим наносом мешања слојева тежи да ухвати суштину тренутка емоција и светлости на платну, наводе организатзори поставке. Осим апстрактних уљаних слика у последње време огледала се и у акварел техници са фигуративном презентацијом женских тела. Члан је удружења ликовних уметника Ћуприје и Удружења акварелиста “Широка стаза” у Београду. Имала је три самосталне изложбе и излагала на више колективних поставки у земљи и иностранству. Изложба траје до 24. октобра.
Н. П.