ПОСЕБНО СУ ПОПУЛАРНЕ МЕЂУ МЛАДИМА
КОЛИКО СЕ МЕЊАЈУ ТРЕНДОВИ У ЧИТАЊУ? Аудио књиге све популарније
Они који код куће немају времена да читају књиге, могу да их слушају у разним приликама. Аудио-књиге су све популарније.
„Аудио-књиге се најчешће слушају у ситуацијама када сте у путу, кад идете на посао или кад сте у градском превозу. У неким ситуацијама када непотребно губите своје време и у тим ситуацијама можете да слушате аудио-књиге, да се забавите, да се образујете“, каже издавач аудио-књига, Видак Никић.
Постоје две врсте звучних књига – за слепе и слабовиде и за оне које немају стрпљења да држе књигу у руци. Јелена Павловић аудио-књиге слуша већ две године.
„Предност аудио књига је што можеш упоредо да радиш више ствари. Некако се лепше осећам када слушам аудио-књиге, више се удубим у књигу и буде ми пријатније и лепше“, објашњава Јелена Павловић.
Слушају их сви, а посебно су популарне међу младима, који на једном сајту највише слушају класике, књиге чија су тематика бизнис и популарна психологија. Поремећај пажње – најчешћи је разлог што се уместо читања одлучују за слушање.
„Због тога је њима много лакше да слушају аудио-књиге јер оне стварају утисак и илузију да је могуће не слушати их са потпуном концентрацијом све време, да је могуће уколико се нит и изгуби схватити суштину дела чак иако смо нешто поропустили“, истиче истраживач-приправник на Филолошком факултету, Јана Петровић.
Да би смо слушали са више пажње и уживали, посебно је важно ко нам чита.
„Јако је битно да глас одговара том делу. На пример када се читају нека дела, Доситеј Обрадовић, ту унајмљујемо србисте јер они знају како је тај језик звучао. Ми покушавамо то да интерпретирамо како је Доситеј то написао. Али када је у питању нека бизнис књига, она се чита доста монотоно из простог разлога што је тај текст тако и намењен да буде читан, оне су научне књиге, не треба да буду глумљене“, објашњава Видак Никић.
Иако су аудио-књиге све популарније, стручњаци процењују да ипак неће заменити штампана издања.