„ДНЕВНИК” САЗНАЈЕ Шеснаестогодишњак из Бачке Паланке који је претукао наставника у школи пред судијом 6. августа
Шеснаестогодишњак из Бачке Паланке који је ухапшен због сумње да је у 8. маја напао Слободана З. (65), наставника Техничке школе „9. мај” у том месту и нанео му тешке телесне повреде, наћи ће се пред судијом за малолетнике новосадског Вишег суда 6. августа, сазнаје „Дневник”.
Тада би требало да изнесе своју одбрану, након чега ће бити саслушан оштећени, као и предложени сведоци. Малолетник се терети за кривично дело напад на службено лице у вршењу службене дужности и тренутно се налази иза решетака, а о продужењу притвора одлучиваће се два дана пре главног претреса.
До немилог догађаја је дошло 8. маја у поподневној смени у школи коју је раније похађао шеснаестогодишњак. Како су након инцидента појаснили за наш лист у Техничкој школи „9. мај”, њихов бивши ђак је заједно са ученицима из одељења ушао на први час код наставника практичне наставе Слободана З. и почео да га провоцира, а наставник га је замолио да напусти учионицу, јер није више ученик те школе. По изласку из учионице малолетник је физички напао професора практичне наставе и нанео му тешке повреде главе. Одмах је реаговао школски полицајац, а ученици који су волонтери Црвеног крста указали су наставнику прву помоћ. О догађају су одмах обавештени МУП и Хитна медицинска служба Бачке Паланке, која је повређеног наставника превезла у Ургентни центар Клиничког центра Војводине.
Малолетник је ухапшен и у законском року приведен на саслушање судији за малолетнике Вишег суда у Новом Саду, који му је одредио притвор до 30 дана, да останком на слободи не би могао да утиче на сведоке, да не понови кривично дело за које је основано сумњив, као и због начина извршења и тежине последица деликта који је довео до узнемирења јавности.
Због напада на наставника, просветари из Бачке Паланке су у знак подршке колеги организовали протест.
Д. Николић
Бранилац малолетника, адвокат Лука Лабус, каже за „Дневник” да је правна квалификација дела напад на службено лице у обављању службене дужности, по његовом мишљењу, погрешна јер просветни радници немају статус службеног лица. Због тога ће, како је навео, оспоравати ту квалификацију.