Сименс у Суботици ђаке из школе доводи на посао
Компанија “ Сименс” у Суботици велики проблем недостатка бравара и заваривача на тржишту решила је у сарадњи са Техничком школом “ Иван Сарић” из Суботици . Ова школа је 2014.године увела у образовни програм нови смер бравар-заваривач, и они који су га завршили ове године добили су радно место у компанији “ Сименс” или некој другој фирми у Индустријској зони у Суботици.
Током целог школовања су два дана недељно имали практичну наставу у фабрици, где су се упознали са конкретним начином производње и производним процесом, док су у школским радионицима стицали практична знања под надзором стручних ментора и наставника школе.
Слична прича је и са браварима и заваривачима, којих већ неколико година на евиденцији незапослених нема, а интересовање младих који су без посла да се доквалификују или преквалификују за тај занат је веома мало. Посла за њих има широм државе, а поготово у новим страним компанијама, али радника једноставно нема.
Прва генерација средњошколаца која је уписала нови образовни смер у Техничкој школи “ Иван Сарић” по програму кооперативног образовања са елементима дуалног образовања, 24 ученика, данас је више него задовољна што се опредила управо за младе браваре-завариваче, јер добијањем радног места схватили су да је избор био прави. Већ наредне, 2015.године, интересовање младих за упис на овај смер било је веће, да би данас сва места била попуњена.
" Ове године смо веома срећни што су свим матурантима по завршетку школовања компаније у којима су обављали праксу понудили посао, а то су” Сименс”, “Цонтитећ Флуид Сербиа, Татравагонка братство, Грго бравар и ЦИМ-Гас. Тренутно сарађујемо и са другим успешним фирмама", објашњава Жељко Рајчић, помоћник директора Техничке школе “ Иван Сарић”.
Велики подстрек ученицима којих су уписали смер бравар-заваривач су и стипендије које добијају од појединих компанија и које зависе од успеха на крају године. Уз то, подстицај представља и чињеница да ученици који заврше овај смер могу одмах после школовања почети да раде, а постоји и могућност доквалификације за четврти степен , што отвара и могућност уписа на факултет. Рајчић истиче да искуства из праксе у Немачкој, на коју се школа угледала када је уводила нови смер, показују да ученици који су практична знања и вештине стицали у компанијама много брже и лакше налазе запослее широм Европе.
Љ.Малешевић