Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Пруга до Будимпеште у три фазе и два колосека

14.11.2016. 21:27 21:52
Пише:

Министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић потписала је комерцијални уговор за изградњу прве деонице брзе пруге Београд–Будимпешта и

Меморандум о финансирању читавог пројекта на територији Србије. Тај уговор је вредан 319 милиона долара и односи се на прву фазу пројекта од Београда до Старе Пазове, а радиће га кинеска фирма.

Потписивањем комерцијалног уговора омогућава се да почне градња пруге за брзине до 200 километара на сат. Кина је заинтресована за тај правац због транспорта робе из Пирејске луке ка централној Европи. До сада се преговарало, а сада се тачно зна када градња почиње: министарка Михаловић очекује да ће то бити у другој половини 2017. године.

Градња пруге Будимпешта–Београд имаће три фазе. Прва је од Боеограда до Старе Пазоове у дужини од 30 километара и њу ће радити Кинези. Друга фаза је пруга Стара Пазова – Нови Сад коју ће из кредита изградити руска компанија РЖД, а за трећу фазу од 107 километара од Новог Сада до Суботице још се преговара с Кинезима.

– Сада имамо једноколосечну пругу, идеја је да се изгради допунски други колосек, на који ће се пребацити саобраћај са садашњег старог једноколосечног, па онда да се реконструише стари и направи двоколосечна пруга за брзине до 200 километара на час – каже Милутин Игњатовић из ЦИП-а.

У „Железницама инфраструктури” кажу да ће тај пружни правац омогућити повезивање наше и стране привреде.

– Том пругом Србија добија много, примера ради, путовање до Будимпеште, које сада траје и до осам сати, скратиће се на свега три сата – рекао је директор „Железнице – инфраструктура” Душан Гарибовић. – Када почне да се гради, пруга ће бити готова за 36 месеци.

Том пругом ће и теретни возови моћи да иду великим брзинама и неће се више укрштати у појединим мањим станицама, већ ће због двојног колосека бити директно проходни.

Е. Дн.

Пише:
Пошаљите коментар