Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Pruga do Budimpešte u tri faze i dva koloseka

14.11.2016. 21:27 21:52
Piše:

Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović potpisala je komercijalni ugovor za izgradnju prve deonice brze pruge Beograd–Budimpešta i

Memorandum o finansiranju čitavog projekta na teritoriji Srbije. Taj ugovor je vredan 319 miliona dolara i odnosi se na prvu fazu projekta od Beograda do Stare Pazove, a radiće ga kineska firma.

Potpisivanjem komercijalnog ugovora omogućava se da počne gradnja pruge za brzine do 200 kilometara na sat. Kina je zaintresovana za taj pravac zbog transporta robe iz Pirejske luke ka centralnoj Evropi. Do sada se pregovaralo, a sada se tačno zna kada gradnja počinje: ministarka Mihalović očekuje da će to biti u drugoj polovini 2017. godine.

Gradnja pruge Budimpešta–Beograd imaće tri faze. Prva je od Boeograda do Stare Pazoove u dužini od 30 kilometara i nju će raditi Kinezi. Druga faza je pruga Stara Pazova – Novi Sad koju će iz kredita izgraditi ruska kompanija RŽD, a za treću fazu od 107 kilometara od Novog Sada do Subotice još se pregovara s Kinezima.

– Sada imamo jednokolosečnu prugu, ideja je da se izgradi dopunski drugi kolosek, na koji će se prebaciti saobraćaj sa sadašnjeg starog jednokolosečnog, pa onda da se rekonstruiše stari i napravi dvokolosečna pruga za brzine do 200 kilometara na čas – kaže Milutin Ignjatović iz CIP-a.

U „Železnicama infrastrukturi” kažu da će taj pružni pravac omogućiti povezivanje naše i strane privrede.

– Tom prugom Srbija dobija mnogo, primera radi, putovanje do Budimpešte, koje sada traje i do osam sati, skratiće se na svega tri sata – rekao je direktor „Železnice – infrastruktura” Dušan Garibović. – Kada počne da se gradi, pruga će biti gotova za 36 meseci.

Tom prugom će i teretni vozovi moći da idu velikim brzinama i neće se više ukrštati u pojedinim manjim stanicama, već će zbog dvojnog koloseka biti direktno prohodni.

E. Dn.

Piše:
Pošaljite komentar