НОПС: Поглавље 23 ће унапредити права потрошача у Србији
за Поглавље 23, који се односе на права потрошача.
Акциони план за преговоре Поглавља 23 дефинише добар пут ка унапређењу заштите права потрошача у Србији и приближава их стандардима који постоје у развијеним државама Западне Европе.
Као један од најзначајних делова Акционог плана који се директно односи на права потрошаца јесте и усвајање Закона о бесплатној правној помоћи, којим ће се унапредити приступ правди и заштита људских права, наводи се у саопштењу.
"Примена овог закона ће уредити пружање бесплатне помоћи потрошачима, као битан сегмет рада потрошачких организација и дефинисаће јасне критеријуме за пружање бесплатне правне помоћи, тако да правна помоћ буде доступна свим категоријама потрошача, нарочито оним угроженим", додаје се.
Такође, усвојени Закон о заштити права на суђење у разумном року несумњиво ће, истиче се, допринети скраћену трајања судских поступака, јер разуман рок трајања неког судског постука основни је услов за ефикасну заштиту права потрошача.
Увођење нових и реформисање и унапређење постојећих правосудних професија, као што су извршитељи, јавни бележници и медијатори, са једне стране доприносе квалитету услуге која се пружа потрошачима, а са друге, тврде, утичу на ефикасност и доступност правде.
"Наиме, израдом и усвајањем новог Закона о медијацији као мере за успостављање ефикасног и одрживог система за алтернативно решавање потрошачких спорова, стварају се основни предуслови за вансудско решавање потрошачких приговора, чиме се на посредан начин обезбеђује пуна примена Закона о заштити поторшача", напомињу у НОПС-у.
(Танјуг)