NOPS: Poglavlje 23 će unaprediti prava potrošača u Srbiji
za Poglavlje 23, koji se odnose na prava potrošača.
Akcioni plan za pregovore Poglavlja 23 definiše dobar put ka unapređenju zaštite prava potrošača u Srbiji i približava ih standardima koji postoje u razvijenim državama Zapadne Evrope.
Kao jedan od najznačajnih delova Akcionog plana koji se direktno odnosi na prava potrošaca jeste i usvajanje Zakona o besplatnoj pravnoj pomoći, kojim će se unaprediti pristup pravdi i zaštita ljudskih prava, navodi se u saopštenju.
"Primena ovog zakona će urediti pružanje besplatne pomoći potrošačima, kao bitan segmet rada potrošačkih organizacija i definisaće jasne kriterijume za pružanje besplatne pravne pomoći, tako da pravna pomoć bude dostupna svim kategorijama potrošača, naročito onim ugroženim", dodaje se.
Takođe, usvojeni Zakon o zaštiti prava na suđenje u razumnom roku nesumnjivo će, ističe se, doprineti skraćenu trajanja sudskih postupaka, jer razuman rok trajanja nekog sudskog postuka osnovni je uslov za efikasnu zaštitu prava potrošača.
Uvođenje novih i reformisanje i unapređenje postojećih pravosudnih profesija, kao što su izvršitelji, javni beležnici i medijatori, sa jedne strane doprinose kvalitetu usluge koja se pruža potrošačima, a sa druge, tvrde, utiču na efikasnost i dostupnost pravde.
"Naime, izradom i usvajanjem novog Zakona o medijaciji kao mere za uspostavljanje efikasnog i održivog sistema za alternativno rešavanje potrošačkih sporova, stvaraju se osnovni preduslovi za vansudsko rešavanje potrošačkih prigovora, čime se na posredan način obezbeđuje puna primena Zakona o zaštiti potoršača", napominju u NOPS-u.
(Tanjug)