Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

У Србији 2021. за 16 одсто већа продаја аутомобила него 2020.

20.01.2022. 14:58 15:00
Пише:
Фото: Tanjug (T. Valič, ilustracija)

БЕОГРАД: У Србији је током 2021. године продато 30.416 нових аутомобила, што је за 16 одсто више у односу на годишњи ниво из 2020, рекао је данас за Танјуг председник Српске асоцијације увозника возила и делова Милан Белин.

Он је казао да је протекла година била врло изазовна када је у питању продаја нових аутомобила у Србији, али да је ситуација слична и на глобалном нивоу.



"Успели смо да се тржиште у односу на 2020. подигне за 16 одсто и продато је око 4.000 нових возила више него 2020. У току протекле године регистровано је 30.416 нових возила за разлику од 2020. када је продато 26.400 возила", навео је Белин.



Оценио је да би резултати били бољи да поред пандемије, није било проблема са несташицом возила на тржишту у Србији.



Белин је навео и да је тржисте у Србији базирано на цени и објаснио да домаћи купци бирају атомобиле према могућностима, а не према потребама.



Када је реч о најпопуларнијим аутомобилима на домаћем тржишту Белин је навео да су протекле године најтраженији били "фијат" и "шкода".



После ова два бренда, како каже Белин, купци у Србији се најрадије опредељују за "рено", "тојоту", "фолксваген", док је по потражњи на шестом месту "дачја".



Пемијум брендови "мерцедес", "ауди" и БМВ, каже председник Асоцијација, имају своју сталну клијентелу.



"Премијум аутомобили бележе врло коректан ниво продаје, који је на истом нивоу последњих десетак година", напомиње Белин.



Рекао је да је у протеклој години продато око 1.200 "мерцедес" аутомобила, око 600 "аудија" и 250 "ленд ровера", док се за БМВ одлучило око 800 купаца.



Када су у питању електрични аутомобили и хибриди, Белин је подсетио да је ове године, као и prеthodnе држава обезбедила субвенцију за куповину ових возила.



Рекао је да је субвенција помогла продају хибрида, али да се интересовање грађана за електричне аутомобиле није повећало.



Према његовим речима, цена је један од главних узрока због кога се електрични аутомобили слабије продају.



Такође, разлог је и проблем са инфраструктуром и недовољним бројем пуњача.



Истакао је да, иако су возила на струју будућност, у Србији их је у току протекле године укупно регистровано око 50, од чега су већину купиле велике компаније које се баве еколошким питањима или су служила као тест возила у фирмама које се баве продајом тих аутомобила.



Белин је изразио наду да ће се ситуација на тржисту свих аутомобила ове године поправити и најавио да је у плану да се ове године, после две године паузе, у Београду одржи Сајам аутомобила у периоду од 12. до 15. маја.



Нагласио је да ће тема овогодишњег Сајма аутомобила бити презентација еколошких возила, како би се јавности представили брендови који производе електрична возила и хибриде, али и да би будући купци били упућени које све могућности нуде нови трендови у аутоиндустрији.

Пише:
Пошаљите коментар