Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

U Srbiji 2021. za 16 odsto veća prodaja automobila nego 2020.

20.01.2022. 14:58 15:00
Piše:
Foto: Tanjug (T. Valič, ilustracija)

BEOGRAD: U Srbiji je tokom 2021. godine prodato 30.416 novih automobila, što je za 16 odsto više u odnosu na godišnji nivo iz 2020, rekao je danas za Tanjug predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Milan Belin.

On je kazao da je protekla godina bila vrlo izazovna kada je u pitanju prodaja novih automobila u Srbiji, ali da je situacija slična i na globalnom nivou.



"Uspeli smo da se tržište u odnosu na 2020. podigne za 16 odsto i prodato je oko 4.000 novih vozila više nego 2020. U toku protekle godine registrovano je 30.416 novih vozila za razliku od 2020. kada je prodato 26.400 vozila", naveo je Belin.



Ocenio je da bi rezultati bili bolji da pored pandemije, nije bilo problema sa nestašicom vozila na tržištu u Srbiji.



Belin je naveo i da je tržiste u Srbiji bazirano na ceni i objasnio da domaći kupci biraju atomobile prema mogućnostima, a ne prema potrebama.



Kada je reč o najpopularnijim automobilima na domaćem tržištu Belin je naveo da su protekle godine najtraženiji bili "fijat" i "škoda".



Posle ova dva brenda, kako kaže Belin, kupci u Srbiji se najradije opredeljuju za "reno", "tojotu", "folksvagen", dok je po potražnji na šestom mestu "dačja".



Pemijum brendovi "mercedes", "audi" i BMV, kaže predsednik Asocijacija, imaju svoju stalnu klijentelu.



"Premijum automobili beleže vrlo korektan nivo prodaje, koji je na istom nivou poslednjih desetak godina", napominje Belin.



Rekao je da je u protekloj godini prodato oko 1.200 "mercedes" automobila, oko 600 "audija" i 250 "lend rovera", dok se za BMV odlučilo oko 800 kupaca.



Kada su u pitanju električni automobili i hibridi, Belin je podsetio da je ove godine, kao i prethodne država obezbedila subvenciju za kupovinu ovih vozila.



Rekao je da je subvencija pomogla prodaju hibrida, ali da se interesovanje građana za električne automobile nije povećalo.



Prema njegovim rečima, cena je jedan od glavnih uzroka zbog koga se električni automobili slabije prodaju.



Takođe, razlog je i problem sa infrastrukturom i nedovoljnim brojem punjača.



Istakao je da, iako su vozila na struju budućnost, u Srbiji ih je u toku protekle godine ukupno registrovano oko 50, od čega su većinu kupile velike kompanije koje se bave ekološkim pitanjima ili su služila kao test vozila u firmama koje se bave prodajom tih automobila.



Belin je izrazio nadu da će se situacija na tržistu svih automobila ove godine popraviti i najavio da je u planu da se ove godine, posle dve godine pauze, u Beogradu održi Sajam automobila u periodu od 12. do 15. maja.



Naglasio je da će tema ovogodišnjeg Sajma automobila biti prezentacija ekoloških vozila, kako bi se javnosti predstavili brendovi koji proizvode električna vozila i hibride, ali i da bi budući kupci bili upućeni koje sve mogućnosti nude novi trendovi u autoindustriji.

Piše:
Pošaljite komentar