light rain
8°C
27.01.2025.
Нови Сад
eur
117.1056
usd
112.0199
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Старе шине демонтиране, стартује градња нове двоколосечне пруге

15.06.2022. 13:14 13:18
Пише:
Фото: Дневник/С. Шушњевић

НОВИ САД: Трећа фаза изградње брзе пруге од Београда до границе са Мађарском, која обухвата радове од Новог Сада до Суботице, одвија се по планираној динамици, кажу у „Инфраструктури железнице Србије“ и додају да упоредо са привођењем крају припремних радова, почиње и изградња нове двоколосечне пруге.

Демонтажа колосека  између Новог Сада и Суботице завршена је како је и планирано, 6. јуна. Prеthodno је  19. маја окончана демонтажа контактне опреме, стубова и свих осталих делова мреже, а дан касније

завршено је и демонтирање сигнално-сигурносних и телекомуникационих постројења. Судећи по извештајима са терена, чини се да су најинтензивнији радови још увек на територији Новог Сада.

– У железничкој  станици Нови Сад у току су изградња перонских зидова и телекомуникационих окна – шахти на другом, трећем и четвртом перону, затим темеља стубова контактне мреже и надстрешница, ископ за подходник за трећи и четврти перон, као и релејне, агрегатне и телекомуникационе просторије, а обавља се и  тестирање телекомуникационог уређаја  у Центру за даљинко управљање – каже за „Дневник“ портпарол „Инфраструктуре железнице Србије“ Ненад Станисављевић. – На прузи од станице Нови Сад до подвожњака у Партизанској улици гради се доњи строј пруге и степенасто проширује труп пруге.

На прузи у Новом Саду, од станице до подвожњака у Партизанској улици, гради се доњи строј пруге и степенасто проширује труп пруге

Станисављевић напомиње да се код подвожњака у Партизанској улици измешта енергетска, топловодна, гасна и канализациона инсталација. На делу пруге од тог подвожњака до стајалишта Техничко-путничке станице (ТПС) Нови Сад,  ради се проширење за галерију код стадиона „Нови Сад”, гради се доњи строј пруге, а на појединим деловима поставља се геотекстил. У току је и ископ за подходник у стајалишту ТПС Нови Сад.

– На прузи од стајалишта ТПС Нови Сад до распутнице Сајлово ради се на доњем строју пруге – каже Станисављевић. – У зони распутнице Сајлово припрема се терен за почетак радова на доњем строју, а на прузи од распутнице Сајлово до станице Руменка у јеку су припреме за почетак градње две галерије. У Руменки су започети и радови  на приступном путу до тамошње станице.

Трећа деоница брзе пруге, чија изградња је званично почела 22. новембра прошле године, дуга је 108 километара

Станисављевић подсећа да је трећа деоница брзе пруге, чија изградња је званично почела  22. новембра прошле године, дуга 108 километара. Рок за њен завршетак  је 33 месеца од потпуне обуставе саобраћаја на целој траси од Новог Сада до Суботице, односно од 7. априла, што значи да се тај моменат може очекивати  до краја 2024. године.

Извођач радова је кинески конзорцијум „China Railway Интернатионал” и „China Communications Цонструцтион Company”, а вредност уговора је 1,16 милијарди долара.

З. Милосављевић

Пише:
Пошаљите коментар