Stare šine demontirane, startuje gradnja nove dvokolosečne pruge
NOVI SAD: Treća faza izgradnje brze pruge od Beograda do granice sa Mađarskom, koja obuhvata radove od Novog Sada do Subotice, odvija se po planiranoj dinamici, kažu u „Infrastrukturi železnice Srbije“ i dodaju da uporedo sa privođenjem kraju pripremnih radova, počinje i izgradnja nove dvokolosečne pruge.
Demontaža koloseka između Novog Sada i Subotice završena je kako je i planirano, 6. juna. Prethodno je 19. maja okončana demontaža kontaktne opreme, stubova i svih ostalih delova mreže, a dan kasnije
završeno je i demontiranje signalno-sigurnosnih i telekomunikacionih postrojenja. Sudeći po izveštajima sa terena, čini se da su najintenzivniji radovi još uvek na teritoriji Novog Sada.
– U železničkoj stanici Novi Sad u toku su izgradnja peronskih zidova i telekomunikacionih okna – šahti na drugom, trećem i četvrtom peronu, zatim temelja stubova kontaktne mreže i nadstrešnica, iskop za podhodnik za treći i četvrti peron, kao i relejne, agregatne i telekomunikacione prostorije, a obavlja se i testiranje telekomunikacionog uređaja u Centru za daljinko upravljanje – kaže za „Dnevnik“ portparol „Infrastrukture železnice Srbije“ Nenad Stanisavljević. – Na pruzi od stanice Novi Sad do podvožnjaka u Partizanskoj ulici gradi se donji stroj pruge i stepenasto proširuje trup pruge.
Stanisavljević napominje da se kod podvožnjaka u Partizanskoj ulici izmešta energetska, toplovodna, gasna i kanalizaciona instalacija. Na delu pruge od tog podvožnjaka do stajališta Tehničko-putničke stanice (TPS) Novi Sad, radi se proširenje za galeriju kod stadiona „Novi Sad”, gradi se donji stroj pruge, a na pojedinim delovima postavlja se geotekstil. U toku je i iskop za podhodnik u stajalištu TPS Novi Sad.
– Na pruzi od stajališta TPS Novi Sad do rasputnice Sajlovo radi se na donjem stroju pruge – kaže Stanisavljević. – U zoni rasputnice Sajlovo priprema se teren za početak radova na donjem stroju, a na pruzi od rasputnice Sajlovo do stanice Rumenka u jeku su pripreme za početak gradnje dve galerije. U Rumenki su započeti i radovi na pristupnom putu do tamošnje stanice.
Stanisavljević podseća da je treća deonica brze pruge, čija izgradnja je zvanično počela 22. novembra prošle godine, duga 108 kilometara. Rok za njen završetak je 33 meseca od potpune obustave saobraćaja na celoj trasi od Novog Sada do Subotice, odnosno od 7. aprila, što znači da se taj momenat može očekivati do kraja 2024. godine.
Izvođač radova je kineski konzorcijum „China Railway International” i „China Communications Construction Company”, a vrednost ugovora je 1,16 milijardi dolara.
Z. Milosavljević