Реконструкција пруге Суботица - Сента почиње 1. априла
БЕОГРАД: Реконструкција регионалне, једноколосечне, неелектрифициране пруге Суботица - Сента, у дужини од 38,5 километара, почиње 1. априла у железничкој станици Суботица, саопштила је данас "Инфраструктура железнице Србије".
Радови ће трајати 270 дана и планирано је да буду завршени до краја године.
Пруга Суботица - Сента изграђена је 1889. године, а последњи пут ремонтована је двадесетих година прошлог века, што значи да њена реконструкција није рађена скоро пуних 100 година.
Поређења ради, ремонти пруга неопходни су на сваких 20-25 година, што значи да је ова пруга четири пута надживела свој функционални век, наводи се у саопштењу.
Због тога је данас стање железничке инфраструктуре на овој прузи веома лоше, брзина возова је свега 10-30 километара на сат, а носивост пруге је само 16 тона/осовини.
Пруга Суботица - Сента биће реконструисана половним материјалом придобијеним са магистралних пруга, а радовима је, поред осталог, предвиђена комплетна замена шина, прагова и туцаника на овој деоници.
По завршетку радова, брзина возова биће повећана на 80 км/сат, а носивост пруге на 22,5 тона/осовини.
Процењена вредност радова износи око две и по милијарде динара.
Реконструкција пруге Суботица - Сента је значајна и због чињенице да је пет локалних самоуправа у Војводини потписало уговор са железничком компанијом за превоз путника „Србија Воз“ о суфинансирању железничког превоза на линији Суботица - Кикинда.Уговор су потписали градови Суботица и Кикинда, као и општине Сента, Чока и Кањижа, што ће свакако допринети повећању броја возова и путника на овој релацији.
Реконструисана пруга Суботица - Сента биће најјефтинији и најефикаснији вид робног транспорта на овој релацији, а повећање носивости пруге омогућиће да њоме саобраћају дуже и теже железничке композиције.
Истовремено, реконструкција ове пруге омогућиће и лакше одвијање теретног железничког саобраћаја током изградње пруге за велике брзине између Новог Сада и Суботице, додаје се у саопштењу.