Rekonstrukcija pruge Subotica - Senta počinje 1. aprila
BEOGRAD: Rekonstrukcija regionalne, jednokolosečne, neelektrificirane pruge Subotica - Senta, u dužini od 38,5 kilometara, počinje 1. aprila u železničkoj stanici Subotica, saopštila je danas "Infrastruktura železnice Srbije".
Radovi će trajati 270 dana i planirano je da budu završeni do kraja godine.
Pruga Subotica - Senta izgrađena je 1889. godine, a poslednji put remontovana je dvadesetih godina prošlog veka, što znači da njena rekonstrukcija nije rađena skoro punih 100 godina.
Poređenja radi, remonti pruga neophodni su na svakih 20-25 godina, što znači da je ova pruga četiri puta nadživela svoj funkcionalni vek, navodi se u saopštenju.
Zbog toga je danas stanje železničke infrastrukture na ovoj pruzi veoma loše, brzina vozova je svega 10-30 kilometara na sat, a nosivost pruge je samo 16 tona/osovini.
Pruga Subotica - Senta biće rekonstruisana polovnim materijalom pridobijenim sa magistralnih pruga, a radovima je, pored ostalog, predviđena kompletna zamena šina, pragova i tucanika na ovoj deonici.
Po završetku radova, brzina vozova biće povećana na 80 km/sat, a nosivost pruge na 22,5 tona/osovini.
Procenjena vrednost radova iznosi oko dve i po milijarde dinara.
Rekonstrukcija pruge Subotica - Senta je značajna i zbog činjenice da je pet lokalnih samouprava u Vojvodini potpisalo ugovor sa železničkom kompanijom za prevoz putnika „Srbija Voz“ o sufinansiranju železničkog prevoza na liniji Subotica - Kikinda.Ugovor su potpisali gradovi Subotica i Kikinda, kao i opštine Senta, Čoka i Kanjiža, što će svakako doprineti povećanju broja vozova i putnika na ovoj relaciji.
Rekonstruisana pruga Subotica - Senta biće najjeftiniji i najefikasniji vid robnog transporta na ovoj relaciji, a povećanje nosivosti pruge omogućiće da njome saobraćaju duže i teže železničke kompozicije.
Istovremeno, rekonstrukcija ove pruge omogućiće i lakše odvijanje teretnog železničkog saobraćaja tokom izgradnje pruge za velike brzine između Novog Sada i Subotice, dodaje se u saopštenju.