РАТЕЛ: У претходна три месеца Телеком Србија испред А1 и Теленора
БЕОГРАД: Регулаторна агенција за електронске комуникације и поштанске услуге (РАТЕЛ) спровела је, у периоду од септембра до новембра ове године, упоредна мерења и анализу параметара квалитета услуга у мобилним комуникационим мрежама Бенћмарк мобилних мрежа је обављен применом стандардизоване методологије описане у документу ЕТСИ ТР 103 559 Annex А (ЕТСИ-Еуропеан Telecommunications Стандардс Институте).
Овај европски међународни стандард омогућава објективну процену корисничког искуства и квалитета сервиса свих оператора мобилних мрежа, саопштио је РАТЕЛ.
Како је наведено, резултати мерења квалитета услуга у мобилним комуникационим мрежама у Србији у 2021. години су да је Телеком Србија је остварио најбољи укупни резултат освојивши 85,66 поена, а затим следе А1 Србија са 82,73 и Теленор са 82,14 поена, од максимално могућих 100.
Мале разлике у вредностима оствареног укупног резултата између сва три оператора показују уједначен ниво квалитета услуга које оператори пружају својим корисницима. Резултат, такође, указује на то да ове године по први пут имамо два другопласирна оператора.
Овогодишњи бенчмарк мобилних мрежа је био највећи до сада по обиму пројекта. Бенчмарк мобилних мрежа 2021. је обухватао дриве тест мерења по насељеним местима и путевима, „walk тест“ мерења на појединачним изабраним локацијама, као и мерења дуж железничких коридора X и XI, што је по први пут у оволиком обиму урађено на територији Републике Србије. Све наведене категорије су бодоване по Еуропеан Telecommunications Стандардс Институте.
Измерен је квалитет услуга у мобилним мрежама у 55 градова, на 15.000 км путева и дуж 1.800 км железничких коридора у Републици Србији.
Током кампање обављено је преко 8.000 позива и 8.000 сесија за сваку од услуга преноса података у мрежи сваког од оператора, на свим расположивим технологијама(2Г, 3Г, 4Г).
Бенчмарк мобилних мрежа 2021 обухвата мерења параметара квалитета за говорну услугу и услуге преноса података (дата), пренос вотсап порука, што је новина ове године, као и мерења радио параметара за 2Г/3Г/4Г технологије.
За оцењивање укупних перформанси и рангирање мобилних мрежа, тестирано је 5 главних типова услуга, и то: говорна услуга са 40% учешћа у укупном резултату,
веб браузинг са 22.80% учешћа у укупном резултату, услуге преноса података, са 15% учешћа у укупном резултату, Јутјуб са 13.20% учешћа у укупном резултату и услуга преноса порука (преко вотсап апликације) са 9% учешћа у укупном резултату.
Тестови су спроведени у различитим категоријама.
Сва три мобилна оператора су остварила задовољавајуће вредности параметара квалитета Kеy Перформанце Индицатор за тестове говорне услуге у скоро свим изабраним локацијама, категоријама и областима. Код свих мобилних оператора квалитет говорне услуге на путевима и железници је на мањем нивоу у односу на остале агрегације, па би оператори требало да унапреде ниво квалитета говорне услуге на поменутим агрегацијама.
Телеком Србија је имао најбоље перформансе говорне услуге у скоро свим изабраним локацијама категоријама и областима, углавном због најмањег броја неуспостављених позива. Сви оператори су показали сличан квалитет говорне услуге.
У Теленор мрежи резултати су лошији због највећег броја лоших одбирака на путевима, где је А1 Србија имао боље перформансе.
Телеком Србија је имао најбоље резултате на тестовима услуге преноса података.
Телеком Србија и А1 Србија имали су сличне резултате на тестовима преноса података (велики и мали фајлови) и постигли су резултат између 50 и 55% од максимално могућег броја поена.
Због већих остварених већих просечних брзина преноса малих фајлова, А1 Србија је остварио благу предност. Теленор је имао лошије перформансе на овим тестовима.
Бенчмаркинг мобилних мрежа спроведен је током септембра, октобра и новембра 2021. године, тако да се измерене и прорачунате вредности параметара квалитета, као и укупан резултат, односе само на тај период, наводи се у саопштењу.