Преко интернета се у Србији обрне 354 милиона долара
Промет у е-трговини у Србији износио је прошле године 319 милиона долара, а очекује се да ће у овој доћи до цифре од 354 милона, речено је на радионици „Да посао кликне” у Београду.
Електронска трговина у Србији бежели константан раст, а колико је она важна за мала и средња предузећа и шта је потребно предузетницима из наше земље да би се у онлајн свету добро представили на глобалном тржишту, биле су само неке од тема покренутих на Њебиз радионици „Да посао кликне”, у организацији Привредне коморе Србије и уз подршку компаније „ДХЛ Интернатионал” Београд.
Укупан промет е-трговине у свету износи 1,8 билион долара, а у 2019. се пређдвиђа да ће бити нешто више од два билиона.
Највеће учешће у тој трговини имају Кина и Америка, затим Велика Британија, Јапан и Немачка, а највећи светски играчи на том пољу су компаније „Амазон”, „еbay” и „Алибаба”.
– Интернет је прославио 30 година постојања, током којих је светска дигитална мрежа направила револуцију у пословању, комуникацији и трговини – истакла је Сања Мрдовић из Сектора за међународне економске односе Привредне коморе Србије. – Кад је у питању е-трговина код нас, у том сегменту каскамо за Европом, у групи смо с Бугарском, Црном Гором, Кипром. У последње време ситуација се поправља, али и даље постоје кључне препреке, као што су неповерење корисника, цена доставе, плаћање царине или ПДВ-а за робу из иностранства, време испоруке...
Подаци кажу да 49 одсто корисника интернета у Србији никада није куповало онлајн.
Такође, бројке кажу да 82 одсто предузећа има свој веб-сајт, 23 процента је примило poruybinе преко интернета, а 40 одсто предузећа је наручивало путем интернета.
Корисници е-трговине, њих 89 одсто, ради тај процес преко рачунара, а само четири одсто путем мобилног телефона.
Е. Дн.