Preko interneta se u Srbiji obrne 354 miliona dolara
Promet u e-trgovini u Srbiji iznosio je prošle godine 319 miliona dolara, a očekuje se da će u ovoj doći do cifre od 354 milona, rečeno je na radionici „Da posao klikne” u Beogradu.
Elektronska trgovina u Srbiji beželi konstantan rast, a koliko je ona važna za mala i srednja preduzeća i šta je potrebno preduzetnicima iz naše zemlje da bi se u onlajn svetu dobro predstavili na globalnom tržištu, bile su samo neke od tema pokrenutih na Njebiz radionici „Da posao klikne”, u organizaciji Privredne komore Srbije i uz podršku kompanije „DHL International” Beograd.
Ukupan promet e-trgovine u svetu iznosi 1,8 bilion dolara, a u 2019. se pređdviđa da će biti nešto više od dva biliona.
Najveće učešće u toj trgovini imaju Kina i Amerika, zatim Velika Britanija, Japan i Nemačka, a najveći svetski igrači na tom polju su kompanije „Amazon”, „ebay” i „Alibaba”.
– Internet je proslavio 30 godina postojanja, tokom kojih je svetska digitalna mreža napravila revoluciju u poslovanju, komunikaciji i trgovini – istakla je Sanja Mrdović iz Sektora za međunarodne ekonomske odnose Privredne komore Srbije. – Kad je u pitanju e-trgovina kod nas, u tom segmentu kaskamo za Evropom, u grupi smo s Bugarskom, Crnom Gorom, Kiprom. U poslednje vreme situacija se popravlja, ali i dalje postoje ključne prepreke, kao što su nepoverenje korisnika, cena dostave, plaćanje carine ili PDV-a za robu iz inostranstva, vreme isporuke...
Podaci kažu da 49 odsto korisnika interneta u Srbiji nikada nije kupovalo onlajn.
Takođe, brojke kažu da 82 odsto preduzeća ima svoj veb-sajt, 23 procenta je primilo poruybine preko interneta, a 40 odsto preduzeća je naručivalo putem interneta.
Korisnici e-trgovine, njih 89 odsto, radi taj proces preko računara, a samo četiri odsto putem mobilnog telefona.
E. Dn.