ПОГЛЕДАЈТЕ КАКО ТЕКУ ЗАВРШНИ РАДОВИ Брзом пругом од Београда до Суботице ускоро за 70 минута НОВОСАДСКА СТАНИЦА ВЕЋ СПРЕМНА (ВИДЕО)
Брзом пругом између Новог Сада и Суботице путовање ће трајати 42, а од Београда до Суботице око 70 минута.
Сви радови на изградњи пруге Нови Сад – Суботица треба да буду завршени до 30. јула када почиње и тестирање пруге.
Како теку завршни радови на изградњи последње деонице брзе пруге код Суботице, погледајте у видеу портала Војводина уживо.
На пругама у нашој земљи је, у prеthodnih неколико година, урађено више него у протеклих 50 година. Изградња пруге Београд – Будимпешта уједно је и највећи и највреднији пројекат у Југоисточној Европи укупне вредности око четири милијарде евра, од чега око две милијарде евра на територији Србије.
Изградња брзе пруге је тренутно највећи инфраструктурни пројекат у Југоисточној Европи.
Модернизација железничке инфратруктуре учинила да Србија добије и најсавременије пруге на којима се путује брзином од 200 километара на сат. Увид у планове говори да су возови и пруге коначно стигли на ред за комплетну промену, железница је, по речима Ненад Станисављевић из Инфраструктура железница Србије, после деценија занемаривања, приоритет државе.
Уз изградњу брзе пруге, паралелно теку радови на изградњи и реконструкцији чак девет железничких станица, (Нови Сад, Сајлово, Кисач, Степановићево, Змајево, Бачка Топола, Жедник, Наумовићево и Суботица), као и три нове станице са станичним капацитетима (Руменка, Врбас и Ловћенац).
Тренутно се изводе завршни грађевински радови на деоници Наумовићево-Суботица и даље ка државној граници код Келебије.
Између Суботице и Новог Сада изграђено је у 49 подвожњака, надвожњака и објеката сличне намене. У складу са највишим европским и светским стандардима из безбедности, пруга је потпуно денивелисана, тако да целом њеном дужином не постоје пружни прелази.
Деоница Нови Сад – Суботица дуга је 108,2 километра, а радовима је обухваћена изградња два колосека пруге до границе са Мађарском код Келебије.
Највећи објекат на целој траси је вијадукт у Врбасу. Његова дужина износи 1.6 километара.
Домаћи стручњаци раме уз раме са кинеским
Кинеске железнице током изградње, ангажовале су преко 2.000 домаћих стручњака, и више од 400 специјалних машина.
Радове изводи конзорцијум кинеских компанија China railway интернатионал и China communication цонструцтион company. Такође, у изградњи пруге учествује велики број домаћих компанија као подизвођачи радова.
Пруга за велике брзине од Београда до Будимпеште део је пројекта кинеске иницијативе „Појас и пут“ како би се грчка лука Пиреј повезала железницом са Европском унијом. Од укупно 350 километара те пруге, 184 километра граде се у Србији, а 166 у Мађарској.
Убрзо ће почети радови на брзој прузи од Београд ка Нишу и даље ка Солуну.
(Војводина уживо)