Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

ПИШЕ СЕ УСТАВ ЗА МАЛЕ КОМПАНИЈЕ Породичне фирме да се не угасе после прве генерације

28.12.2023. 11:34 11:54
Пише:
Фото: Dnevnik.rs

Привредна комора Србије је на седници Секције за породично предузетништво анализирала најзначаније елементе Породичног устава, који ће представљати темељ за будућност породичног бизниса, објавила је ПКС.

- Привредна комора Србије препознала је значај одрживости породичних компанија и са задовољством смо окупили предузетнике из породичних предузећа у Секцију за породично предузетништво ПКС, како би заједнички радили на актуелној проблематици у пословању породичних компанија - рекла је директорка Сектора предузетништва ПКС Бранислава Симанић.

Како је истакнуто, најпре треба законски дефинисати појам породична компанија и креирати посебне програме подршке породичним фирмама.

Представници породичних бизниса у Србији изнели су неке од предлога за унапређење породичног бизниса, а договорени су наредни кораци и активности.

На светском нивоу 30 одсто породичних компанија преживи прелазак на другу генерацију, 15 процената на трећу генерацију, а тек 10 одсто на четврту

Указано је на важност подизања свести државе о значају одрживости породичних компанија, али и подизање свести код самих власника породичних бизниса о проблемима са којима се суочавају породичне компаније, како би их препознали на време и превазишли што успешније.

У Секцији за породично предузетништво ПКС окупили су се власници породичних фирми као што су: Тестерал, Унипромет, Галеб груп, Беорол, Архи про, Афродита мод колекшн, Сунце Маринковић, ТРИ О Патрол 023,ТИС Зајечар, Винарија Алексић и многи други.

Да би се обезбедило успешно пословање породичних компанија и у будућности, неоходно је одвојити време и пажљиво донети одлуке како извршити транзицију с једне генерације на другу.


Модернизација је рецепт

Мастеркард истраживање о породичним бизнисима показало је да је један од кључних изазова за мале бизнисе тај како да убеде чланове породице да се модернизују и како да пронађу права дигитална решења која ће им помоћи да одрже корак са конкуренцијом.

Иако их је бројчано много, само 37 посто породичних бизниса у Европи осећа се заиста спремним да послује у оквирима дигиталне економије, показује студија. У Србији је тај процентат нешто већи – 40 одсто породичних бизниса сматра да је спремно да послује у савременим условима.


Према подацима који се односе на породичне компаније, на светском нивоу, 30 одсто њих преживи прелазак на другу генерацију, 15 процената на трећу генерацију, а тек 10 одсто на четврту генерацију.

На седници у ПКС представљени су актуелни програми подршке ЕБРД намењени породичним компанијама.

„Луксембург је највећи донатор ЕБРД када је подршка породичним фирмама у питању. Циљ нам је да у наредном периоду окупимо што већи број породичних компанија из читаве Србије и да заједнички интензивно радимо на решавању свих питања која су од значаја за њихову одрживост и послова”, саопштили су у привредној комори Србије.

Д. У.

Пише:
Пошаљите коментар