ПИШЕ СЕ УСТАВ ЗА МАЛЕ КОМПАНИЈЕ Породичне фирме да се не угасе после прве генерације
Привредна комора Србије је на седници Секције за породично предузетништво анализирала најзначаније елементе Породичног устава, који ће представљати темељ за будућност породичног бизниса, објавила је ПКС.
- Привредна комора Србије препознала је значај одрживости породичних компанија и са задовољством смо окупили предузетнике из породичних предузећа у Секцију за породично предузетништво ПКС, како би заједнички радили на актуелној проблематици у пословању породичних компанија - рекла је директорка Сектора предузетништва ПКС Бранислава Симанић.
Како је истакнуто, најпре треба законски дефинисати појам породична компанија и креирати посебне програме подршке породичним фирмама.
Представници породичних бизниса у Србији изнели су неке од предлога за унапређење породичног бизниса, а договорени су наредни кораци и активности.
Указано је на важност подизања свести државе о значају одрживости породичних компанија, али и подизање свести код самих власника породичних бизниса о проблемима са којима се суочавају породичне компаније, како би их препознали на време и превазишли што успешније.
У Секцији за породично предузетништво ПКС окупили су се власници породичних фирми као што су: Тестерал, Унипромет, Галеб груп, Беорол, Архи про, Афродита мод колекшн, Сунце Маринковић, ТРИ О Патрол 023,ТИС Зајечар, Винарија Алексић и многи други.
Да би се обезбедило успешно пословање породичних компанија и у будућности, неоходно је одвојити време и пажљиво донети одлуке како извршити транзицију с једне генерације на другу.
Модернизација је рецепт
Мастеркард истраживање о породичним бизнисима показало је да је један од кључних изазова за мале бизнисе тај како да убеде чланове породице да се модернизују и како да пронађу права дигитална решења која ће им помоћи да одрже корак са конкуренцијом.
Иако их је бројчано много, само 37 посто породичних бизниса у Европи осећа се заиста спремним да послује у оквирима дигиталне економије, показује студија. У Србији је тај процентат нешто већи – 40 одсто породичних бизниса сматра да је спремно да послује у савременим условима.
Према подацима који се односе на породичне компаније, на светском нивоу, 30 одсто њих преживи прелазак на другу генерацију, 15 процената на трећу генерацију, а тек 10 одсто на четврту генерацију.
На седници у ПКС представљени су актуелни програми подршке ЕБРД намењени породичним компанијама.
„Луксембург је највећи донатор ЕБРД када је подршка породичним фирмама у питању. Циљ нам је да у наредном периоду окупимо што већи број породичних компанија из читаве Србије и да заједнички интензивно радимо на решавању свих питања која су од значаја за њихову одрживост и послова”, саопштили су у привредној комори Србије.
Д. У.