PIŠE SE USTAV ZA MALE KOMPANIJE Porodične firme da se ne ugase posle prve generacije
Privredna komora Srbije je na sednici Sekcije za porodično preduzetništvo analizirala najznačanije elemente Porodičnog ustava, koji će predstavljati temelj za budućnost porodičnog biznisa, objavila je PKS.
- Privredna komora Srbije prepoznala je značaj održivosti porodičnih kompanija i sa zadovoljstvom smo okupili preduzetnike iz porodičnih preduzeća u Sekciju za porodično preduzetništvo PKS, kako bi zajednički radili na aktuelnoj problematici u poslovanju porodičnih kompanija - rekla je direktorka Sektora preduzetništva PKS Branislava Simanić.
Kako je istaknuto, najpre treba zakonski definisati pojam porodična kompanija i kreirati posebne programe podrške porodičnim firmama.
Predstavnici porodičnih biznisa u Srbiji izneli su neke od predloga za unapređenje porodičnog biznisa, a dogovoreni su naredni koraci i aktivnosti.
Ukazano je na važnost podizanja svesti države o značaju održivosti porodičnih kompanija, ali i podizanje svesti kod samih vlasnika porodičnih biznisa o problemima sa kojima se suočavaju porodične kompanije, kako bi ih prepoznali na vreme i prevazišli što uspešnije.
U Sekciji za porodično preduzetništvo PKS okupili su se vlasnici porodičnih firmi kao što su: Testeral, Unipromet, Galeb grup, Beorol, Arhi pro, Afrodita mod kolekšn, Sunce Marinković, TRI O Patrol 023,TIS Zaječar, Vinarija Aleksić i mnogi drugi.
Da bi se obezbedilo uspešno poslovanje porodičnih kompanija i u budućnosti, neohodno je odvojiti vreme i pažljivo doneti odluke kako izvršiti tranziciju s jedne generacije na drugu.
Modernizacija je recept
Masterkard istraživanje o porodičnim biznisima pokazalo je da je jedan od ključnih izazova za male biznise taj kako da ubede članove porodice da se modernizuju i kako da pronađu prava digitalna rešenja koja će im pomoći da održe korak sa konkurencijom.
Iako ih je brojčano mnogo, samo 37 posto porodičnih biznisa u Evropi oseća se zaista spremnim da posluje u okvirima digitalne ekonomije, pokazuje studija. U Srbiji je taj procentat nešto veći – 40 odsto porodičnih biznisa smatra da je spremno da posluje u savremenim uslovima.
Prema podacima koji se odnose na porodične kompanije, na svetskom nivou, 30 odsto njih preživi prelazak na drugu generaciju, 15 procenata na treću generaciju, a tek 10 odsto na četvrtu generaciju.
Na sednici u PKS predstavljeni su aktuelni programi podrške EBRD namenjeni porodičnim kompanijama.
„Luksemburg je najveći donator EBRD kada je podrška porodičnim firmama u pitanju. Cilj nam je da u narednom periodu okupimo što veći broj porodičnih kompanija iz čitave Srbije i da zajednički intenzivno radimo na rešavanju svih pitanja koja su od značaja za njihovu održivost i poslova”, saopštili su u privrednoj komori Srbije.
D. U.