Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

PIŠE SE USTAV ZA MALE KOMPANIJE Porodične firme da se ne ugase posle prve generacije

28.12.2023. 11:34 11:54
Piše:
Foto: Dnevnik.rs

Privredna komora Srbije je na sednici Sekcije za porodično preduzetništvo analizirala najznačanije elemente Porodičnog ustava, koji će predstavljati temelj za budućnost porodičnog biznisa, objavila je PKS.

- Privredna komora Srbije prepoznala je značaj održivosti porodičnih kompanija i sa zadovoljstvom smo okupili preduzetnike iz porodičnih preduzeća u Sekciju za porodično preduzetništvo PKS, kako bi zajednički radili na aktuelnoj problematici u poslovanju porodičnih kompanija - rekla je direktorka Sektora preduzetništva PKS Branislava Simanić.

Kako je istaknuto, najpre treba zakonski definisati pojam porodična kompanija i kreirati posebne programe podrške porodičnim firmama.

Predstavnici porodičnih biznisa u Srbiji izneli su neke od predloga za unapređenje porodičnog biznisa, a dogovoreni su naredni koraci i aktivnosti.

Na svetskom nivou 30 odsto porodičnih kompanija preživi prelazak na drugu generaciju, 15 procenata na treću generaciju, a tek 10 odsto na četvrtu

Ukazano je na važnost podizanja svesti države o značaju održivosti porodičnih kompanija, ali i podizanje svesti kod samih vlasnika porodičnih biznisa o problemima sa kojima se suočavaju porodične kompanije, kako bi ih prepoznali na vreme i prevazišli što uspešnije.

U Sekciji za porodično preduzetništvo PKS okupili su se vlasnici porodičnih firmi kao što su: Testeral, Unipromet, Galeb grup, Beorol, Arhi pro, Afrodita mod kolekšn, Sunce Marinković, TRI O Patrol 023,TIS Zaječar, Vinarija Aleksić i mnogi drugi.

Da bi se obezbedilo uspešno poslovanje porodičnih kompanija i u budućnosti, neohodno je odvojiti vreme i pažljivo doneti odluke kako izvršiti tranziciju s jedne generacije na drugu.


Modernizacija je recept

Masterkard istraživanje o porodičnim biznisima pokazalo je da je jedan od ključnih izazova za male biznise taj kako da ubede članove porodice da se modernizuju i kako da pronađu prava digitalna rešenja koja će im pomoći da održe korak sa konkurencijom.

Iako ih je brojčano mnogo, samo 37 posto porodičnih biznisa u Evropi oseća se zaista spremnim da posluje u okvirima digitalne ekonomije, pokazuje studija. U Srbiji je taj procentat nešto veći – 40 odsto porodičnih biznisa smatra da je spremno da posluje u savremenim uslovima.


Prema podacima koji se odnose na porodične kompanije, na svetskom nivou, 30 odsto njih preživi prelazak na drugu generaciju, 15 procenata na treću generaciju, a tek 10 odsto na četvrtu generaciju.

Na sednici u PKS predstavljeni su aktuelni programi podrške EBRD namenjeni porodičnim kompanijama.

„Luksemburg je najveći donator EBRD kada je podrška porodičnim firmama u pitanju. Cilj nam je da u narednom periodu okupimo što veći broj porodičnih kompanija iz čitave Srbije i da zajednički intenzivno radimo na rešavanju svih pitanja koja su od značaja za njihovu održivost i poslova”, saopštili su u privrednoj komori Srbije.

D. U.

Piše:
Pošaljite komentar