Михајловићка тражи још радника и машина на коридорима
БЕОГРАД: Изградња јужног крака Коридора 10 приводи се крају, а министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић каже да опомене убрзавају извођаче радова да поштују рокове.
"Ми смо на Коридору 11 упутили извођачу опомену пред раскид уговора, укинули сагласности за неке подизвођаче. На Коридору 10 су Коридори казнили неке извођаче", рекла је Михајловић гостујући на РТС-у.
Она је додала да ће још неки извођачи добити опомене пред раскид и да је то неминовно како би се посао убрзао.
Сви извођачи, како каже, након опомена убрзавају посао, што је министарству важно да се поштују рокови.
"Ми 24 сата обављамо мониторинг на градилиштима. То је главни разлог зашто после три године можемо да кажемо да имамо 200 километара ауто путева више", појаснила је она.
Највише успоравања било на две деонице на јужном краку Коридора 10, а једну ће данас обићи то је Српска кућа - Левосоје. Министарка каже да очекује завршетак те деонице од 8,06 километара у новембру ове године, те да се након тога може рећи да је комплетан јужни крак Коридора 10 завршен осим Грделичке клисуре који се још ради.
"То је важна деоница јер су главни извођачи домаће компаније на целом Коридору 10. То мора да буде слика колико су домаће компаније спремне да раде", појаснила је она.
Понавља да Србији треба једна велика, озбиљна, грађевинска компанија, са радницима и опремом, те да ће у септембру почети разговори на ту тему.
Упитана да ли ће то бити јавно предузеће она је рекла да не мора да буде јавно предузеће, чак сматрају да не треба, већ за почетак може да буде деоничарско друштво.
"Српске грађевинске компаније су prеthodnih 20 година преживеле цунами и немају никакву могућност да имају праве банкарске гаранције, те нам треба компанија која ће бити јака", нагласила је она.
Подсећа да како се отварају деонице на Коридору 10 тако се повећава број аутомобила, те је 2014. године на Коридору било 36 милиона аутомобила, а ове године се очекује 48 милиона аутомобила на Коридору 10.
Коридор је, подсећа, данас модерна деоница која ће инмати пет пуњача за еклектроаутомобиле, бесплатан вај-фај на деловима планираним за одмор.
Михајловић је данас критиковала извођаче радова на делу Коридора 10 од Српске Куће до Левосоја, у близини Бујановца, и затражила да појачају радове како би та деоница била готова у предвиђеном року - до новембра.
Министарка је током обиласка радова, заједно са директорима Коридора и Путева Србије, Зораном Бабићем и Зораном Дробњаком, затражила од извођача да повећају број радника и машина.
Реч је о веома важној деоници Коридора 10, од 8,06 км.
“То је једина деоница Коридора 10, где је главни извођач конзорцијум домаћих компанија: Ратко Митровић и Србијааутопут, за много домаћих подизвођача”, истакла је министарка.
Рок за завршетак је, додаје новембар, а извођачи су на отприлике половини радова.
“Радови морају да буду интензивнији. Влада је обезбедила новац, дозволе, препројектовање пошто је корито Јужне Мораве било проблематично. Пројекат био јако стар. Мој утисак је да је ово градилиште мало више нашминкано него што у стварности јесте, зато ћемо интензивирати наше посете, које ће бити ненајављено”, каже Михајловић.
Она је рекла да када та деоница буде завршена да остаје на јужном краку Коридора 10 да се заврши и аутопут кроз Грделичку клисуру, где ускоро почиње асфалтирање.
“На крају смо изградње Коридора 10. Очекујем да ове компаније буду мало озбиљније него до сада. Имаћемо данас састанак са извођачима, надзором и инвеститором и да видимо зашто извођач нема више машина и радника”, навела је.
Она је поручила и да радници морају да имају заштитну опрему пошто је примећено да се о томе не води довољно рачуна.
Предложићу да максимална брзина на аутопуту буде 130км/х
Потпредседница владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић је изјавила данас да подржава најављену меру МУП-а да се возачима мери средња брзина на аутопуту, али и да ће предложити да се максимална брзина на аутопуту повећа са 120 на 130 км на сат, као што је у европским земљама.
“Свака мера која може да помогне да имамо већу безбедност саобраћаја је добродошла”, навела је Михајловић одговарајући на питања новинара на Коридору 10.
Она је подсетила да је то министарство, такође, задужено за безбедност саобраћаја.
“Мислим да је то добро (најављена мера МУП-а), постоји у неким другим државама, било би и у Србији. Како рече директор Коридора Србије - ускоро ћемо имати најмодернији аутопут. Можда треба, такође, размишљати и то ће бити једна од мојих предлога да разговрамо са свима - да дођемо и на ону европску брзину за аутопутеве, а то је 130 км на сат”, нагласила је министарка.
Она је рекла да Србија може да повећа ту брзину на аутопуту пошто се пуно улаже у одржавање.
“Имамо, заиста, модеран аутопут и покренућу то питање”, додала је.
На питање за колико је она својим возилом прешла аутопут од Београда до Ниша, Михајловић је рекла да је вожња трајала укупно три сата и да су возили по пропису.
“Дошла сам раније у обилазак градилишта, заборавља се да ми само кроз Грделичку клисуру немамо аутопут. Возили смо како треба”, додала је Михајловић.
Србија спремна да гради аутопут до Сарајева
„Србија је спремна да гради аутопут Београд - Сарајево и већ је урађена студија изводљивости, али БиХ мора да се договори о рути на њиховој територији, изјавила је данас потпредседница владе Михајловић.
“Од самог почетка Србија је потпуно спремна да гради аутопут ка Сарајеву, када смо имали заједничке седнице владе, то је договорено. Са српске стране постоји чак и студија изводљивости и тачно се зна која ће рута бити, али још није јасна рута кроз БиХ, ту мора да постоји договор унутар БиХ. На тај договор не може да утиче Србија”, рекла је министарка.
Она каже да БиХ није потписала ни Споразум о транспортној заједници, као и да још није обезбедила сву документацију за пројекат изградње моста Љубовија - Братунац.
Према њеним речима, може да се деси да имамо мост, а да не може да се користи, јер БиХ није папиролошки завршила документацију.
“Мислим да неке ствари морају да буду изнад политике, а то је бољи живот грађана и повезивање грађана. Мост и пут су добри за свакога, које год националности и вере био”, додала је Михајловић.