Mihajlovićka traži još radnika i mašina na koridorima
BEOGRAD: Izgradnja južnog kraka Koridora 10 privodi se kraju, a ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović kaže da opomene ubrzavaju izvođače radova da poštuju rokove.
"Mi smo na Koridoru 11 uputili izvođaču opomenu pred raskid ugovora, ukinuli saglasnosti za neke podizvođače. Na Koridoru 10 su Koridori kaznili neke izvođače", rekla je Mihajlović gostujući na RTS-u.
Ona je dodala da će još neki izvođači dobiti opomene pred raskid i da je to neminovno kako bi se posao ubrzao.
Svi izvođači, kako kaže, nakon opomena ubrzavaju posao, što je ministarstvu važno da se poštuju rokovi.
"Mi 24 sata obavljamo monitoring na gradilištima. To je glavni razlog zašto posle tri godine možemo da kažemo da imamo 200 kilometara auto puteva više", pojasnila je ona.
Najviše usporavanja bilo na dve deonice na južnom kraku Koridora 10, a jednu će danas obići to je Srpska kuća - Levosoje. Ministarka kaže da očekuje završetak te deonice od 8,06 kilometara u novembru ove godine, te da se nakon toga može reći da je kompletan južni krak Koridora 10 završen osim Grdeličke klisure koji se još radi.
"To je važna deonica jer su glavni izvođači domaće kompanije na celom Koridoru 10. To mora da bude slika koliko su domaće kompanije spremne da rade", pojasnila je ona.
Ponavlja da Srbiji treba jedna velika, ozbiljna, građevinska kompanija, sa radnicima i opremom, te da će u septembru početi razgovori na tu temu.
Upitana da li će to biti javno preduzeće ona je rekla da ne mora da bude javno preduzeće, čak smatraju da ne treba, već za početak može da bude deoničarsko društvo.
"Srpske građevinske kompanije su prethodnih 20 godina preživele cunami i nemaju nikakvu mogućnost da imaju prave bankarske garancije, te nam treba kompanija koja će biti jaka", naglasila je ona.
Podseća da kako se otvaraju deonice na Koridoru 10 tako se povećava broj automobila, te je 2014. godine na Koridoru bilo 36 miliona automobila, a ove godine se očekuje 48 miliona automobila na Koridoru 10.
Koridor je, podseća, danas moderna deonica koja će inmati pet punjača za eklektroautomobile, besplatan vaj-faj na delovima planiranim za odmor.
Mihajlović je danas kritikovala izvođače radova na delu Koridora 10 od Srpske Kuće do Levosoja, u blizini Bujanovca, i zatražila da pojačaju radove kako bi ta deonica bila gotova u predviđenom roku - do novembra.
Ministarka je tokom obilaska radova, zajedno sa direktorima Koridora i Puteva Srbije, Zoranom Babićem i Zoranom Drobnjakom, zatražila od izvođača da povećaju broj radnika i mašina.
Reč je o veoma važnoj deonici Koridora 10, od 8,06 km.
“To je jedina deonica Koridora 10, gde je glavni izvođač konzorcijum domaćih kompanija: Ratko Mitrović i Srbijaautoput, za mnogo domaćih podizvođača”, istakla je ministarka.
Rok za završetak je, dodaje novembar, a izvođači su na otprilike polovini radova.
“Radovi moraju da budu intenzivniji. Vlada je obezbedila novac, dozvole, preprojektovanje pošto je korito Južne Morave bilo problematično. Projekat bio jako star. Moj utisak je da je ovo gradilište malo više našminkano nego što u stvarnosti jeste, zato ćemo intenzivirati naše posete, koje će biti nenajavljeno”, kaže Mihajlović.
Ona je rekla da kada ta deonica bude završena da ostaje na južnom kraku Koridora 10 da se završi i autoput kroz Grdeličku klisuru, gde uskoro počinje asfaltiranje.
“Na kraju smo izgradnje Koridora 10. Očekujem da ove kompanije budu malo ozbiljnije nego do sada. Imaćemo danas sastanak sa izvođačima, nadzorom i investitorom i da vidimo zašto izvođač nema više mašina i radnika”, navela je.
Ona je poručila i da radnici moraju da imaju zaštitnu opremu pošto je primećeno da se o tome ne vodi dovoljno računa.
Predložiću da maksimalna brzina na autoputu bude 130km/h
Potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović je izjavila danas da podržava najavljenu meru MUP-a da se vozačima meri srednja brzina na autoputu, ali i da će predložiti da se maksimalna brzina na autoputu poveća sa 120 na 130 km na sat, kao što je u evropskim zemljama.
“Svaka mera koja može da pomogne da imamo veću bezbednost saobraćaja je dobrodošla”, navela je Mihajlović odgovarajući na pitanja novinara na Koridoru 10.
Ona je podsetila da je to ministarstvo, takođe, zaduženo za bezbednost saobraćaja.
“Mislim da je to dobro (najavljena mera MUP-a), postoji u nekim drugim državama, bilo bi i u Srbiji. Kako reče direktor Koridora Srbije - uskoro ćemo imati najmoderniji autoput. Možda treba, takođe, razmišljati i to će biti jedna od mojih predloga da razgovramo sa svima - da dođemo i na onu evropsku brzinu za autoputeve, a to je 130 km na sat”, naglasila je ministarka.
Ona je rekla da Srbija može da poveća tu brzinu na autoputu pošto se puno ulaže u održavanje.
“Imamo, zaista, moderan autoput i pokrenuću to pitanje”, dodala je.
Na pitanje za koliko je ona svojim vozilom prešla autoput od Beograda do Niša, Mihajlović je rekla da je vožnja trajala ukupno tri sata i da su vozili po propisu.
“Došla sam ranije u obilazak gradilišta, zaboravlja se da mi samo kroz Grdeličku klisuru nemamo autoput. Vozili smo kako treba”, dodala je Mihajlović.
Srbija spremna da gradi autoput do Sarajeva
„Srbija je spremna da gradi autoput Beograd - Sarajevo i već je urađena studija izvodljivosti, ali BiH mora da se dogovori o ruti na njihovoj teritoriji, izjavila je danas potpredsednica vlade Mihajlović.
“Od samog početka Srbija je potpuno spremna da gradi autoput ka Sarajevu, kada smo imali zajedničke sednice vlade, to je dogovoreno. Sa srpske strane postoji čak i studija izvodljivosti i tačno se zna koja će ruta biti, ali još nije jasna ruta kroz BiH, tu mora da postoji dogovor unutar BiH. Na taj dogovor ne može da utiče Srbija”, rekla je ministarka.
Ona kaže da BiH nije potpisala ni Sporazum o transportnoj zajednici, kao i da još nije obezbedila svu dokumentaciju za projekat izgradnje mosta Ljubovija - Bratunac.
Prema njenim rečima, može da se desi da imamo most, a da ne može da se koristi, jer BiH nije papirološki završila dokumentaciju.
“Mislim da neke stvari moraju da budu iznad politike, a to je bolji život građana i povezivanje građana. Most i put su dobri za svakoga, koje god nacionalnosti i vere bio”, dodala je Mihajlović.