Инфлација обара потражњу за ваздушним карго транспортом
ДУБАИ: Потражња у сектору ваздушног теретног саобраћаја, која је авио-компанијама помогла да остану на површини у последње две године када је драстично пао број путника, показује знаке посустајања јер инфлација, која широм света бележи вишедеценијске рекордне нивое, подиже трошкове.
Балтички индекс ваздушног теретног саобраћаја, који показује недељне стопе генералног карго транспорта, пао је прошле недеље за 8,7 одсто, а група авио-компанија из Међународне асоцијације ваздушног саобраћаја (ИАТА) проценила је данас да ће приходи превозника у карго сегменту пасти у овој години за 6,4 процента, преноси Ројтерс.
„Доћи ће до пада пословања, јер људи не купују ствари које иначе превозимо као терет“, изјавио је данас извршни директор Катар Ервејза Акбар Ал Бакер новинарима након састанка авио-индустрије у Дохи.
С обзиром на капацитете који могу да задовоље тренутну потражњу, пад резервација ће извршити притисак на смањење приноса када рецесија почне, рекао је он.
Тржиште теретног саобрацћаја - и ваздушног и океанског - забележило је стопе силовитог раста од почетка пандемије, делом због великог мањка капацитета и ограниченог простора превозника за њихово повећање.
Због руске инвазије на Украјину. која погоршава економску штету од пандемије, јачања америчког долара и вишедеценишки рекордних стопа инфлација које пооштравају финансијске услове, глобална економија успорава.
Светска банка је овог месеца смањила своју прогнозу глобалног раста за 1,2 процентна поена на 2,9 посто за текућу годину и упозорила да ће се многе земље вероватно суочити са рецесијом.
Глобални шеф за средства финансијске групе у Креди Агрикол ЦИБ-у Хозе Абрамович изјавио је за Ројтерс да су цене ваздушног превоза терета данас ипак толико високе да ће сектор остати профитабилан још неколико година.
Руководилац компаније Емирејтс за карго транспорт Набил Султан оцењује да ће цене остати високе још најмање шест до осам месеци, делимично због поскупљења горива, али и због тога што ће потражња и даље надмашивати капацитете ваздушног превоза терета.
Међутим, он упозорава на смањење профитних маржи због цена горива и других растућих трошкова, што неке руте чини готово неодржиивим за пословање.