Хајнекен у пивару у Новом Саду уложио 16 милиона евра
НОВИ САД: Председник Покрајинске владе Игор Мировић обратио се на представљању инвестиције вредне 16 милиона евра, које је компанија „Хајнекен Србија“ уложила у своју пивару у Новом Саду, и тиме је позиционирала као једну од технолошки најнапреднијих у региону.
Реч је о једном од највећих досадашњих улагања те компаније у Војводини, које обухвата додатну линију за лименке и технички унапређену линију за стаклену амбалажу. Тиме је постигнута знатно већа оперативна и логистичка ефикасност и повећана је производња за готово 50 одсто. Истовремено, смањена је емисија угљен-диоксида у дистрибуцији за више од 1.000 тона годишње, што је смањење за 20 одсто у односу на prеthodnu годину, и достигнута је скоро стопроцентна искоришћеност укупних производних капацитета.
Чињеница да је Хајнекен у пивару у Новом Саду у протекле две године инвестирао 16 милиона евра значи да имају поверења у свој локални тим и у запослене. У марту ове године на нивоу Војводине достигли смо рекордно низак број незапослених. У овом тренутку имамо нешто више од 87.000 незапослених, а у марту 2016. године било их је 165.000, што значи да смо заједничким радом, пре свега одговорним понашењем компанија, предузећа, предузетника, али и радом Владе Србије, Покрајинске владе и локалних самоуправа, успели да преполовимо незапосленост у Војводини за протеклих седам година, истакао је Мировић.
Према Мировићевим речима, веома је важно да се 85 посто сировина купује на тржишту Војводине. У разговору са руководством компаније анализирано је питање раста њихових цена и закључено да треба додатним финансијским подстицајима помоћи произвођаче сировина.
Тако желимо да обезбедимо сигурност произвођачима сировина, али и пиварама да могу да купују на нашем тржишту и да тај ланац у будућности буде непрекинут, навео је Мировић.
Председник је нагласио да је веома задовољан што смо, посебно из Холандије, последњих година успели да привучемо значајнији број инвестиција, али је напоменуо да би требало да применимо искуства те државе када је реч о организацији и квалитету пољопривредне производње.
Мировић је пожелео успех свим запосленима у Хајнекену у Србији јер је, како је нагласио, успех једне овакве компаније у свим сегментима – успех друштва у целини.
Градоначелник Новог Сада Милан Ђурић рекао је да компанија „Хајнекен Србија“ представља један од доказа да је Нови Сад одлично привредно окружење и да привлачи светске инвеститоре.
Ћурић је додао да осим тога што се успешно пословање рефлектује на економске параметре у нашој локалној самоуправи, та компанија поштује место у којем послује, показујући изражену друштвену одговорност.
Компанија је веома посвећена уштеди природних ресурса и смањењу потрошње енергије, а једнако и бризи о запосленима, рекао је градоначелник.
Генерална директорка компаније „Хајнекен Србија“ Неда Ђокић истакла је да су инвестиције у пивари у Новом Саду симбол дугорочног одрживог пословања те компаније у Србији.
„Компанија ′Хајнекен′ је до сада у Србији уложила више од 220 милиона евра, а само у последње две године капиталне инвестиције у пивари у Новом Саду износиле су 16 милиона евра“, рекла је Ђокићева и додала да та компанија жели да остане поуздан партнер просперитета Војводине и целе Србије.
Амбасадор Краљевине Холандије у Србији Јоуст Реинтјес осврнуо се на сарадњу између двеју земаља и истакао значај холандских инвестиција.
Хајнекен, наравно, представља један од најпознатијих холандских брендова и имена у свету. Поред тога што је реномирана пивара, познат је и као одговорна и модерна компанија која константно улаже у своје људе, културу и локалне средине у којима послује и на које се ослања. Заједница холандских компанија овде стално расте, а трговина са Србијом премашила је милијарду евра. Поносан сам што видим да су наше компаније постале пример добре праксе у области инвестиција, рекао је Реинтјес.