Гугл издваја 1,0 млрд долара за плаћање медијских садржаја
БРИСЕЛ: Компанија Алфабет, у чијем је власништву Гугл, планира да глобалним медијима плати милијарду долара за коришњење њихових вести у наредне три године, саопштио је данас генерални директор Алфабета, Сундар Пичаи.
Медијске куће, са европскима на челу, већ дуго воде битку за то да им најпопуларнији светски интернет претраживач плаћа накнаду за коришћење њихових садржаја, преноси Ројтерс.
Шеф Алфабета је најавио покретање новог сервиса под називом Гугл Њуз Шоукејс, који ће прво бити лансиран у Немачкој, где је компанија потписала уговоре о плаћању садржаја са неколико медија, укључујући Шпигл, Штерн и Цајт, као у Бразилу, где је такође постигла споразуме са неколико издавача.
Након тога, сервис ће бити покренут у Белгији, Индији, Холандији и другим земљама, а интересовање за овај Гиглов производ исказало је око 200 издавача из Аргентине, Аустралије, Британије, Бразила, Канаде и Немачке.
"Према овој финансијској обавези, нашој највећој до сада, издаваћима ћемо платити креирање и уређивање висококвалитетног садржаја за различите врсте вести на мрежи", навео је Пичаи на блогу.
"Приступ се разликује од наших осталих вести јер се ослања на избор уредника из издавачких кућа које ће приче пласирати читаоцима и како ће их представити", додао је он.
Немачка Шпигл Група је поздравила овај пројекат, док Савет европских издавача (ЕПЦ), чији су чланови поред осталих Њуз УК, Гардијан, Пирсон, Њујорк Тајмс и Шибстед, није показао одушевљење.
"Лансирањем тог производа, они (Гугл) могу да диктирају рокове и услове, да подрију законе креиране да омогуће фер преговарачке услове, истовремено тврдећи да помажу у финансирању продукције вести", рекла је извршна директорка ЕПЦ-а Ангела Милс Вејд.
Гугл тренутно преговара с француским издавачима, својим најгласнијим критичарима, а на тешкоће је наишао и у Аустралији, која жели да га присили да дели приходе од оглашавања с медијским компанијама, преноси Ројтерс.