Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Gugl izdvaja 1,0 mlrd dolara za plaćanje medijskih sadržaja

01.10.2020. 17:39 17:40
Piše:
Foto: pixabay.com

BRISEL: Kompanija Alfabet, u čijem je vlasništvu Gugl, planira da globalnim medijima plati milijardu dolara za korišnjenje njihovih vesti u naredne tri godine, saopštio je danas generalni direktor Alfabeta, Sundar Pičai.

Medijske kuće, sa evropskima na čelu, već dugo vode bitku za to da im najpopularniji svetski internet pretraživač plaća naknadu za korišćenje njihovih sadržaja, prenosi Rojters.



Šef Alfabeta je najavio pokretanje novog servisa pod nazivom Gugl Njuz Šoukejs, koji će prvo biti lansiran u Nemačkoj, gde je kompanija potpisala ugovore o plaćanju sadržaja sa nekoliko medija, uključujući Špigl, Štern i Cajt, kao u Brazilu, gde je takođe postigla sporazume sa nekoliko izdavača.



Nakon toga, servis će biti pokrenut u Belgiji, Indiji, Holandiji i drugim zemljama, a interesovanje za ovaj Giglov proizvod iskazalo je oko 200 izdavača iz Argentine, Australije, Britanije, Brazila, Kanade i Nemačke.



"Prema ovoj finansijskoj obavezi, našoj najvećoj do sada, izdavaćima ćemo platiti kreiranje i uređivanje visokokvalitetnog sadržaja za različite vrste vesti na mreži", naveo je Pičai na blogu.



"Pristup se razlikuje od naših ostalih vesti jer se oslanja na izbor urednika iz izdavačkih kuća koje će priče plasirati čitaocima i kako će ih predstaviti", dodao je on.



Nemačka Špigl Grupa je pozdravila ovaj projekat, dok Savet evropskih izdavača (EPC), čiji su članovi pored ostalih Njuz UK, Gardijan, Pirson, Njujork Tajms i Šibsted, nije pokazao oduševljenje.



"Lansiranjem tog proizvoda, oni (Gugl) mogu da diktiraju rokove i uslove, da podriju zakone kreirane da omoguće fer pregovaračke uslove, istovremeno tvrdeći da pomažu u finansiranju produkcije vesti", rekla je izvršna direktorka EPC-a Angela Mils Vejd.



Gugl trenutno pregovara s francuskim izdavačima, svojim najglasnijim kritičarima, a na teškoće je naišao i u Australiji, koja želi da ga prisili da deli prihode od oglašavanja s medijskim kompanijama, prenosi Rojters.

Piše:
Pošaljite komentar