Ер Србија остварила нето профит од 9,5 милиона евра у 2019.
БЕОГРАД: Ер Србија је уз велико проширење мрежа дестинација и наставак унапређења пословања у 2019. остварила нето профит од 9,5 милиона евра и превезла 2,8 милиона путника, објавио је национални авиопревозник.
"Капацитет за превоз путника, исказан као производ расположивог броја седишта и укупно пређених километара повећан је на 4,45 милијарди што представља повећање за 428 милиона, у односу на prеthodnu годину", наведео је у саопштењу Ер Србије.
Из националне авиокомпаније наводе да је остварен и нови рекорд чартер саобраћаја - приходи већи за готово четвртину у односу на 2018. годину.
"Чартер бренд Авиолет обавио је у 2019. години рекордних 2.286 летова, од укупно 33.322 реализованих операција компаније".
За годину дана отворене су 23 нове дестинације, уз покретање саобраћаја са два нова аеродрома у Србији - Ниша и Краљева.
"Ер Србија је у 2019. години, уз наставак унапређења пословања током 2018. године, као и највеће до сада ширење мреже са укупно 23 нове дестинације, у шестој години пословања пријавила нето добит од 9,5 милиона евра", наводи се у саопштењу.
Национална авиокомпанија Србије остварила је снажан раст у области чартер саобраћаја, а рекордни приходи из 2018. године повећани су у 2019. за додатних 24,17 одсто, на 25,7 милиона евра.
Поред тога, у 2019. години настављен је раст прихода у области продаје додатних услуга, за 27,54 одсто у односу на 2018. годину.
Подсећају да је крајем октобра прошле године, Ер Србија пожелела добродошлицу 15-милионитом путнику за шест година пословања.
Генерални директор Ер Србије Данкан Нејсмит навео је да раст оперативних показатеља у 2019. години, укључујући и финансијске резултате пословања, показује да је наставак примене мера за унапређивање и оптимизацију пословања из 2018. године дао позитивне резултате.
"Ер Србија настоји да се прилагођава и мења набоље, ефективно је реаговала да би искористила значајне могућности на тржишту, промовисала је одрживе пословне праксе и додатно учврстила свој статус лидера у региону", рекао је Нејсмит.
Он је додао да је пандемија корона вируса, која је почела да негативно утиче на авиокомпанију од марта, највећа криза која је икада погодила ваздушни саобраћај.
"Континуирано пратимо ситуацију и надамо се укидању ограничења путовања у догледно време, пошто смо онемогућени да нормално послујемо. Остајемо фокусирани на постепено повећавање интензитета операције где је то могуће, уз заштиту здравља путника и запослених," рекао је Нејсмит.
Током првих месеци 2020. године, Ер Србија је наставила раст, па је тако и у јануару и у фебруару забележила раст броја путника за више од 20 одсто, у поређењу са истим месецима prеthodnе године.
Нејсмит подсећа да је од средине марта, услед пандемије корона вируса, прекинуто обављање комерцијалног путничког авио-саобраћаја, да је постепена обнова летова почела 21. маја и од тада се непрекидно прилагођава ограничењима у путовањима и забранама летења.
У међувремену, Ер Србија наставља развој иновативних пројеката у интересу путника, пре свега са дигитализацију и персонализацију производа, у складу са дугорочном стратегијом и светским трендовима у авио-индустрији.
Тако су само у јулу ове године покренути нова мобилна апликација Ер Србије, као и пројекти "Пропусница за лет" и "Кееп Боардинг".