Er Srbija ostvarila neto profit od 9,5 miliona evra u 2019.
BEOGRAD: Er Srbija je uz veliko proširenje mreža destinacija i nastavak unapređenja poslovanja u 2019. ostvarila neto profit od 9,5 miliona evra i prevezla 2,8 miliona putnika, objavio je nacionalni avioprevoznik.
"Kapacitet za prevoz putnika, iskazan kao proizvod raspoloživog broja sedišta i ukupno pređenih kilometara povećan je na 4,45 milijardi što predstavlja povećanje za 428 miliona, u odnosu na prethodnu godinu", navedeo je u saopštenju Er Srbije.
Iz nacionalne aviokompanije navode da je ostvaren i novi rekord čarter saobraćaja - prihodi veći za gotovo četvrtinu u odnosu na 2018. godinu.
"Čarter brend Aviolet obavio je u 2019. godini rekordnih 2.286 letova, od ukupno 33.322 realizovanih operacija kompanije".
Za godinu dana otvorene su 23 nove destinacije, uz pokretanje saobraćaja sa dva nova aerodroma u Srbiji - Niša i Kraljeva.
"Er Srbija je u 2019. godini, uz nastavak unapređenja poslovanja tokom 2018. godine, kao i najveće do sada širenje mreže sa ukupno 23 nove destinacije, u šestoj godini poslovanja prijavila neto dobit od 9,5 miliona evra", navodi se u saopštenju.
Nacionalna aviokompanija Srbije ostvarila je snažan rast u oblasti čarter saobraćaja, a rekordni prihodi iz 2018. godine povećani su u 2019. za dodatnih 24,17 odsto, na 25,7 miliona evra.
Pored toga, u 2019. godini nastavljen je rast prihoda u oblasti prodaje dodatnih usluga, za 27,54 odsto u odnosu na 2018. godinu.
Podsećaju da je krajem oktobra prošle godine, Er Srbija poželela dobrodošlicu 15-milionitom putniku za šest godina poslovanja.
Generalni direktor Er Srbije Dankan Nejsmit naveo je da rast operativnih pokazatelja u 2019. godini, uključujući i finansijske rezultate poslovanja, pokazuje da je nastavak primene mera za unapređivanje i optimizaciju poslovanja iz 2018. godine dao pozitivne rezultate.
"Er Srbija nastoji da se prilagođava i menja nabolje, efektivno je reagovala da bi iskoristila značajne mogućnosti na tržištu, promovisala je održive poslovne prakse i dodatno učvrstila svoj status lidera u regionu", rekao je Nejsmit.
On je dodao da je pandemija korona virusa, koja je počela da negativno utiče na aviokompaniju od marta, najveća kriza koja je ikada pogodila vazdušni saobraćaj.
"Kontinuirano pratimo situaciju i nadamo se ukidanju ograničenja putovanja u dogledno vreme, pošto smo onemogućeni da normalno poslujemo. Ostajemo fokusirani na postepeno povećavanje intenziteta operacije gde je to moguće, uz zaštitu zdravlja putnika i zaposlenih," rekao je Nejsmit.
Tokom prvih meseci 2020. godine, Er Srbija je nastavila rast, pa je tako i u januaru i u februaru zabeležila rast broja putnika za više od 20 odsto, u poređenju sa istim mesecima prethodne godine.
Nejsmit podseća da je od sredine marta, usled pandemije korona virusa, prekinuto obavljanje komercijalnog putničkog avio-saobraćaja, da je postepena obnova letova počela 21. maja i od tada se neprekidno prilagođava ograničenjima u putovanjima i zabranama letenja.
U međuvremenu, Er Srbija nastavlja razvoj inovativnih projekata u interesu putnika, pre svega sa digitalizaciju i personalizaciju proizvoda, u skladu sa dugoročnom strategijom i svetskim trendovima u avio-industriji.
Tako su samo u julu ove godine pokrenuti nova mobilna aplikacija Er Srbije, kao i projekti "Propusnica za let" i "Keep Boarding".