„Будимо паметни”, почела је четврта технолошка револуција
Иницијатива „Дигитална Србија”, која се залаже за трансформацију Србије у дигитално друштво, покренула је националну кампању под називом „Будимо паметни”.
Циљ кампање је упознавање широке јавности с најважнијим појмовима у области дигиталне трансформације и покретање дијалога о томе шта би искорак ка дигиталном друштву значио за животе свих грађана. Посебан фокус у кампањи ставља се на историјску шансу коју убрзани технолошки развој ставља пред нашу земљу, а коју је једино могуће искористити уз образовање окренуто будућности.
– Почела је Четврта индустријска револуција, која носи технологије које мењају начин на који живимо, радимо и односимо се једни према другима – казао је поводом почетка кампање директор „Мајкрософтовог” Развојног центра у Србији и један од оснивача те организације Драган Томић. – Та револуција пред нас ставља избор – да ли желимо да као целокупно друштво прођемо кроз потпуну дигиталну трансформацију и из ње изађемо као победници или ћемо дозволити да још једном будемо земља погрешних одлука и пропуштених прилика. Време је да будемо паметни.
Током prеthodnih неколико недеља, грађане Србије збунили су непотписани билборди и телевизијски спотови с децом која изјављују да не желе да буду незапослена када порасту, као и да не желе да напусте Србију – био је то увод у кампању „Будимо паметни”. Као решење поменутих изазова с којима смо суочени, Иницијатива „Дигитална Србија” сугерише да друштвени фокус треба да буде на развоју дигиталне економије јер отвара могућност да Србија стигне чак и најразвијеније земље света.
– Својој деци дугујемо образовање које ће им донети бољу будућност, овде у Србији – рекао је један од оснивача компаније „Нордеус” и председник Управног одбора Иницијативе „Дигитална Србија” Бранко Милутиновић. – Ако искористимо склоност ка природним и техничким наукама коју имамо као народ и надоградимо је савременим знањима, имаћемо генерације младих људи које ће нам омогућити да стигнемо, а можда и престигнемо, најразвијеније светске економије. Дигитална трансформација је историјска шанса за наше друштво, док је јачање образовања најважнији корак на том путу.
Током кампање, Иницијатива „Дигитална Србија” фокусираће се на подршку привреде у спровођењу наставе у специјализованим ИТ одељењима у гимназијама широм земље.
Потребно је радити и на укључивању што већег броја наших ученика у Европску недељу кодирања, као и на организацији посебног курса у области вештачке интелигенције за студенте.
У наредних неколико месеци, на специјалном сајту посвећеном кампањи (на адреси budimopamеtni.rs) редовно ће бити објављиване приче које показују светле примере појединаца, старт-апа и компанија које су препознале потенцијал дигиталне економије, биће објашњени основни појмови који дефинишу Четврту индустријску револуцију, а посебни садржаји бавиће се темом образовања фокусираног на послове будућности. Иницијатива „Дигитална Србија” ће током кампање позвати и најширу јавност да да своје предлоге о томе на који начин би дигиталне технологије могле унапредити српско друштво.
Д. У.