„Budimo pametni”, počela je četvrta tehnološka revolucija
Inicijativa „Digitalna Srbija”, koja se zalaže za transformaciju Srbije u digitalno društvo, pokrenula je nacionalnu kampanju pod nazivom „Budimo pametni”.
Cilj kampanje je upoznavanje široke javnosti s najvažnijim pojmovima u oblasti digitalne transformacije i pokretanje dijaloga o tome šta bi iskorak ka digitalnom društvu značio za živote svih građana. Poseban fokus u kampanji stavlja se na istorijsku šansu koju ubrzani tehnološki razvoj stavlja pred našu zemlju, a koju je jedino moguće iskoristiti uz obrazovanje okrenuto budućnosti.
– Počela je Četvrta industrijska revolucija, koja nosi tehnologije koje menjaju način na koji živimo, radimo i odnosimo se jedni prema drugima – kazao je povodom početka kampanje direktor „Majkrosoftovog” Razvojnog centra u Srbiji i jedan od osnivača te organizacije Dragan Tomić. – Ta revolucija pred nas stavlja izbor – da li želimo da kao celokupno društvo prođemo kroz potpunu digitalnu transformaciju i iz nje izađemo kao pobednici ili ćemo dozvoliti da još jednom budemo zemlja pogrešnih odluka i propuštenih prilika. Vreme je da budemo pametni.
Tokom prethodnih nekoliko nedelja, građane Srbije zbunili su nepotpisani bilbordi i televizijski spotovi s decom koja izjavljuju da ne žele da budu nezaposlena kada porastu, kao i da ne žele da napuste Srbiju – bio je to uvod u kampanju „Budimo pametni”. Kao rešenje pomenutih izazova s kojima smo suočeni, Inicijativa „Digitalna Srbija” sugeriše da društveni fokus treba da bude na razvoju digitalne ekonomije jer otvara mogućnost da Srbija stigne čak i najrazvijenije zemlje sveta.
– Svojoj deci dugujemo obrazovanje koje će im doneti bolju budućnost, ovde u Srbiji – rekao je jedan od osnivača kompanije „Nordeus” i predsednik Upravnog odbora Inicijative „Digitalna Srbija” Branko Milutinović. – Ako iskoristimo sklonost ka prirodnim i tehničkim naukama koju imamo kao narod i nadogradimo je savremenim znanjima, imaćemo generacije mladih ljudi koje će nam omogućiti da stignemo, a možda i prestignemo, najrazvijenije svetske ekonomije. Digitalna transformacija je istorijska šansa za naše društvo, dok je jačanje obrazovanja najvažniji korak na tom putu.
Tokom kampanje, Inicijativa „Digitalna Srbija” fokusiraće se na podršku privrede u sprovođenju nastave u specijalizovanim IT odeljenjima u gimnazijama širom zemlje.
Potrebno je raditi i na uključivanju što većeg broja naših učenika u Evropsku nedelju kodiranja, kao i na organizaciji posebnog kursa u oblasti veštačke inteligencije za studente.
U narednih nekoliko meseci, na specijalnom sajtu posvećenom kampanji (na adresi budimopametni.rs) redovno će biti objavljivane priče koje pokazuju svetle primere pojedinaca, start-apa i kompanija koje su prepoznale potencijal digitalne ekonomije, biće objašnjeni osnovni pojmovi koji definišu Četvrtu industrijsku revoluciju, a posebni sadržaji baviće se temom obrazovanja fokusiranog na poslove budućnosti. Inicijativa „Digitalna Srbija” će tokom kampanje pozvati i najširu javnost da da svoje predloge o tome na koji način bi digitalne tehnologije mogle unaprediti srpsko društvo.
D. U.