Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

„Budimo pametni”, počela je četvrta tehnološka revolucija

19.09.2018. 11:38 11:42
Piše:
Foto: pixabay.com

Inicijativa „Digitalna Srbija”, koja se zalaže za transformaciju Srbije u digitalno društvo, pokrenula je nacionalnu kampanju pod nazivom „Budimo pametni”.

Cilj kampanje je upoznavanje široke javnosti s najvažnijim pojmovima u oblasti digitalne transformacije i pokretanje dijaloga o tome šta bi iskorak ka digitalnom društvu značio za živote svih građana. Poseban fokus u kampanji stavlja se na istorijsku šansu koju ubrzani tehnološki razvoj stavlja pred našu zemlju, a koju je jedino moguće iskoristiti uz obrazovanje okrenuto budućnosti.

– Počela je Četvrta industrijska revolucija, koja nosi tehnologije koje menjaju način na koji živimo, radimo i odnosimo se jedni prema drugima – kazao je povodom početka kampanje direktor „Majkrosoftovog” Razvojnog centra u Srbiji i jedan od osnivača te organizacije Dragan Tomić. – Ta revolucija pred nas stavlja izbor – da li želimo da kao celokupno društvo prođemo kroz potpunu digitalnu transformaciju i iz nje izađemo kao pobednici ili ćemo dozvoliti da još jednom budemo zemlja pogrešnih odluka i propuštenih prilika. Vreme je da budemo pametni.

Društveni fokus treba da bude na razvoju digitalne ekonomije jer otvara mogućnost da Srbija stigne čak i najrazvijenije zemlje sveta

Tokom prethodnih nekoliko nedelja, građane Srbije zbunili su nepotpisani bilbordi i televizijski spotovi s decom koja izjavljuju da ne žele da budu nezaposlena kada porastu, kao i da ne žele da napuste Srbiju – bio je to uvod u kampanju „Budimo pametni”. Kao rešenje pomenutih izazova s kojima smo suočeni, Inicijativa „Digitalna Srbija” sugeriše da društveni fokus treba da bude na razvoju digitalne ekonomije jer otvara mogućnost da Srbija stigne čak i najrazvijenije zemlje sveta.

– Svojoj deci dugujemo obrazovanje koje će im doneti bolju budućnost, ovde u Srbiji – rekao je jedan od osnivača kompanije „Nordeus” i predsednik Upravnog odbora Inicijative „Digitalna Srbija” Branko Milutinović. – Ako iskoristimo sklonost ka prirodnim i tehničkim naukama koju imamo kao narod i nadogradimo je savremenim znanjima, imaćemo generacije mladih ljudi koje će nam omogućiti da stignemo, a možda i prestignemo, najrazvijenije svetske ekonomije. Digitalna transformacija je istorijska šansa za naše društvo, dok je jačanje obrazovanja najvažniji korak na tom putu.


Podrška privrede obrazovanju

Tokom kampanje, Inicijativa „Digitalna Srbija” fokusiraće se na podršku privrede u sprovođenju nastave u specijalizovanim IT odeljenjima u gimnazijama širom zemlje.

Potrebno je raditi i na uključivanju što većeg broja naših učenika u Evropsku nedelju kodiranja, kao i na organizaciji posebnog kursa u oblasti veštačke inteligencije za studente.


U narednih nekoliko meseci, na specijalnom sajtu posvećenom kampanji (na adresi budimopametni.rs) redovno će biti objavljivane priče koje pokazuju svetle primere pojedinaca, start-apa i kompanija koje su prepoznale potencijal digitalne ekonomije, biće objašnjeni osnovni pojmovi koji definišu Četvrtu industrijsku revoluciju, a posebni sadržaji baviće se temom obrazovanja fokusiranog na poslove budućnosti. Inicijativa „Digitalna Srbija” će tokom kampanje pozvati i najširu javnost da da svoje predloge o tome na koji način bi digitalne tehnologije mogle unaprediti srpsko društvo.

D. U.

Piše:
Pošaljite komentar