Брнабић: Није природно да сви наставници имају исту плату
БЕОГРАД: Председница Владе Србије Ана Брнабић прецизирала је да поводом платних разреда у просвети сматра да није природно да свих 80.000 учитеља, наставника и професора има исту плату.
Морамо да направимо систем у оквиру кога препознајемо и награђујемо најбоље и то не само новчано, већ и каријерно. Платни разреди су само систем у коме ће се квалитет награђивати напредовањем, додала је она.
Оно што је невероватно је што ми у Србији још увек немамо такав систем истакла је премијерка. Ми немамо систем који препознаје и награђује учитеље и професоре који подстичу таленте код ђака, како би они остварили свој пуни потенцијал, навела је Брнабић.
Наш систем не вреднује професора који са даком разговара мимо наставе у жељи да га мотивише да уради више, ми не награђујемо учитеље који негују љубав према знању и учењу. Наш систем саботира свако искакање из просека, чак и када то искакање значи мењање навика које нас вуку на доле.
Премијерка каже да је верује да је њена улога да подиже стандарде чак и кад је одређена јавност „дочека на нож“ због тога.
Мој посао је да покушавам и не одустајем од онога у шта верујем и шта сам обећала граданима Србије, уз сва оспоравања која иду са тим, навела је она у отвореном писму поводом текста „Премијерка опет увредила просветаре“, објављеном у „Данасу“.
Брнабићева објашњава да када говори о увођењу платних разреда мисли о фантастичним професорима који воле свој посао, који поштују младе генерације којима посвећују и део свог слободног времена учећи их стварима које се не налазе у програму, а које су потребне за живот у 21. веку, као што је слобода у изражавању ставова, неговање дијалога, читање или љубав према култури.
Она истиче да је постојећи систем плата одржив и да у буџету, посебно ове године када тешке мере финансијске консолидације дају резултате, има средстава да се плате повећају, као што ће бити повећане, и да се повећавају у годинама пред нама, као што ће се повећавати.
Али овакав систем није фер. Није фер према већини наставника и професора који су понос професије. Није фер, јер њихов труд и успех нису ни каријерно признати у смислу преласка у следећи платни разред. Овакав систем такоде не даје никакву мотивацију новим генерацијама наставника и професора који тек почињу да раде овај посао, закључила је она.