Brnabić: Nije prirodno da svi nastavnici imaju istu platu
BEOGRAD: Predsednica Vlade Srbije Ana Brnabić precizirala je da povodom platnih razreda u prosveti smatra da nije prirodno da svih 80.000 učitelja, nastavnika i profesora ima istu platu.
Moramo da napravimo sistem u okviru koga prepoznajemo i nagrađujemo najbolje i to ne samo novčano, već i karijerno. Platni razredi su samo sistem u kome će se kvalitet nagrađivati napredovanjem, dodala je ona.
Ono što je neverovatno je što mi u Srbiji još uvek nemamo takav sistem istakla je premijerka. Mi nemamo sistem koji prepoznaje i nagrađuje učitelje i profesore koji podstiču talente kod đaka, kako bi oni ostvarili svoj puni potencijal, navela je Brnabić.
Naš sistem ne vrednuje profesora koji sa dakom razgovara mimo nastave u želji da ga motiviše da uradi više, mi ne nagrađujemo učitelje koji neguju ljubav prema znanju i učenju. Naš sistem sabotira svako iskakanje iz proseka, čak i kada to iskakanje znači menjanje navika koje nas vuku na dole.
Premijerka kaže da je veruje da je njena uloga da podiže standarde čak i kad je određena javnost „dočeka na nož“ zbog toga.
Moj posao je da pokušavam i ne odustajem od onoga u šta verujem i šta sam obećala gradanima Srbije, uz sva osporavanja koja idu sa tim, navela je ona u otvorenom pismu povodom teksta „Premijerka opet uvredila prosvetare“, objavljenom u „Danasu“.
Brnabićeva objašnjava da kada govori o uvođenju platnih razreda misli o fantastičnim profesorima koji vole svoj posao, koji poštuju mlade generacije kojima posvećuju i deo svog slobodnog vremena učeći ih stvarima koje se ne nalaze u programu, a koje su potrebne za život u 21. veku, kao što je sloboda u izražavanju stavova, negovanje dijaloga, čitanje ili ljubav prema kulturi.
Ona ističe da je postojeći sistem plata održiv i da u budžetu, posebno ove godine kada teške mere finansijske konsolidacije daju rezultate, ima sredstava da se plate povećaju, kao što će biti povećane, i da se povećavaju u godinama pred nama, kao što će se povećavati.
Ali ovakav sistem nije fer. Nije fer prema većini nastavnika i profesora koji su ponos profesije. Nije fer, jer njihov trud i uspeh nisu ni karijerno priznati u smislu prelaska u sledeći platni razred. Ovakav sistem takode ne daje nikakvu motivaciju novim generacijama nastavnika i profesora koji tek počinju da rade ovaj posao, zaključila je ona.