(ФОТО) ДНЕВНИК НА ГРАДИЛИШТУ АУТОПУТА КУЗМИН – СРЕМСКА РАЧА; Траса комплетирана, ускоро почиње асфалтирање
На деоници новог ауто-пута између Кузмина и Сремске Раче који ће даље водити ка Сарајеву завршени су сви земљани радови, урађена је подлога за комплетну трасу, завршавају се сви објекти укључујући и нови мост преко Саве у шта су се репортери „Дневника” уверили на лицу места.
Очекује се да ће убрзо почети асфалтирање па би према тренутним проценама, овај део ауто-пута могао бити отворен током 2025. године.
Из „Путева Србије” кажу да сама саобраћајница кроз сремску равницу није толико проблематична, али да изградња великог броја објеката који су везани за нови ауто-пут компликује реализацију пројекта.
Уз 18 километара ауто-пута гради се велики мост преко реке Саве (1.310 метара), још осам мањих мостова, 11 пропуста, пет надвожњака и две велике петље - Босутска и Кузминска, где ће бити прикључење на овај део ауто-пута.
Најзахтевнији подухват на овој деоници свакако је био нови мост преко Саве који се састоји од прилазних бетонских конструкција на левој и десној обали Саве, дужине 530 и 450 метара и челичне конструкције над реком дужине 330 метара. Највећи део посла на мосту је урађен и овај објекат сада чека да му из Србије и са друге стране из БиХ „приђу” саобраћајнице које се интензивно раде.
Деоница Кузмин-Рача пројектована је за брзину од 130 километара на сат, са две траке по смеру, уз једну зауставну, а на првом
директном ауто-путу између Србије и БиХ, Републике Српске, биће и јединствен, заједнички гранични прелаз на српској страни у Сремској Рачи у непосредној близини прелаза који се тренутно користи у овом месту.
Отварање новог граничног прелаза је условљено и изградњом ауто-пута са босанске стране где добро напредују радови на деоници од Сремске Раче до Бијељине, дужине око 17 километара. Изградња пута кроз Републику Српску, који финансира и Србија, у сличној је фази као и деоница од Кузмина до Сремске Раче па се очекује да ће план о отварању граничног прелаза у 2025. години, бити остварен.
Пре неколико дана завршени су радови на мосту преко реке Босут, недалеко од истоименог села, где је током извођења радова и ток реке био практично заустављен.
Након завршетка постављање конструкције и бетонирања, и река испод је поново потекла пуним током.
У обе државе се очекује да ће развијање путне мреже поред повезивања свих делова земље допринети децентрализацији и привредном развоју јер ће се убрзати проток робе, услуга и људи. Ово је први део изградње „прстена“, који ће кроз Републику Српску ићи преко Бијељине и Брчког, ка Тузли и Сарајеву. С друге стране „кружног тока“, Сарајево и Београд ће бити повезани преко новог ауто-пута „Милош Велики“, од Котромана код Пожеге, преко Вишеграда и Рогатице, до Сарајева.
Завршетак радова на деоници од Кузмина до Сремске Раче очекује се до краја ове године, слична су очекивања и за наставак ауто-пута ка Бијељини, док ће потпуна експлоатација овог ауто-пута од геостратешког значаја, који ће спојити Београд и Сарајево, зависити од интензитета радова у Босни и Херцеговини.
Нико Перковић
Фото: В. Фифа