Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

ТУНЕЛИ ЛАЗ И МУЊИНО БРДО НА АУТО-ПУТУ МИЛОШ ВЕЛИКИ ИЗАЗОВ ЗА ГРАЂЕВИНЦЕ Неимари нашли нова решења, ради се пуном паром

09.02.2024. 18:02 18:23
Пише:
Фото: РИНА

Специфична геологија терена наметала је и динамику радова, на тунелима Лаз и Муњино брдо на ауто-путу Милош Велики, али и изналажење нових грађевинских решења.

Оба тунела дуга су нешто мање од три хиљаде метара, а саобраћајнице које их повезују углавном су на мостовским конструкцијама. Тунел Лаз у потпуности је савладан и коначно је замирисао први асфалт.

- Сви главни грађевински радови су завршени, почело се са електро-машинским опремањем тунела, дренажа, комплетно урађени ивичњаци, како бетонски тако и они за одвод воде из тунела и дошли смо до тренутка када је могуће кренути са уградњом првог слоја асфлата, у левој тунелској цеви у дужини од 1.4 километра исти план је и за десну тунелску цев. Дугочекани тренутак, али смо дошли до њега и наставјамо даље. Очекујемо да до средине марта до половине тунела буде урађен и други носећи слој асфалта, рекао је за РИНУ Никола Миљковић, одговорни инжењер за тунеле Лаз и Муњино брдо.

Вредни неимари ипак до сада су се приликом изградње ових тунела сусрели са великим бројем проблема и препрека, које су успешно превазишли. Пре свега, највеће муке задавала је сама конфигурација терена и велика количина подземне воде. Решења су се пронализила брзо и ефикасно, па су радови након кратког успоравања настављени предвидјеном динамиком.

- У тунелу Муњино брдо смо одрадили замену материјала, што је било неопходно због и даље присутне велике количине воде. Додатно је урађена и дренажа због проблема прилива воде, а сви радови су испраћени од надзорног органа. Неопхдоно је све одрадити по стриктним правилима, како технички услови налажу. Планирани су и радови на подстаници на изградњи излазне коловозне конструкције, каже Милош Којић, одговорни инжењер за трасу.

Због самих проблема са којима су се извођачи суочили током изградње, у тунеле је уграђено много више материјала него што је планирано, а пронађена решења су безбеднија и сигурнија него што је чак и првобитно било планирано. На то је вредне неимаре, како кажу наши саговорници, натерала сама суровост Јелице.

Рина

Пише:
Пошаљите коментар
ВУЧИЋ ПОТВРДИО УРБАНИ МИТ Постоји тунел испод председништва; Ево где излази

ВУЧИЋ ПОТВРДИО УРБАНИ МИТ Постоји тунел испод председништва; Ево где излази

10.01.2024. 14:04 14:14