ТИМСС истраживање од данас у основним школама у Србији
НОВИ САД: Од данас до 11. априла око 4.500 ученика четвртог разреда у 165 основних школа у Србији, заједно са својим вршњацима у 60 земаља света учествоваће у новом циклусу међународног истраживања TIMSS 2019.
Сем тога, ученици, њихови родитељи, 250 учитеља и 165 директора школа ће попуњавати упитнике о томе како се одвија настава , како се припремају учитељи и директори школа, какав је однос ученика према школи, настави и предметима, каква је безбедност и дисциплина, какве су праксе родитеља у раном учењу, какви су услови које ученици имају код куће и слично.
TIMSS је до сада највећи, најобухватнији и најдужи програм усмерен на праћење међународних трендова у поучавању математике и природних наука на основношколском узрасту. Бави се постигнућима ученика у четвртом и осмом разреду основне школе, као и школским, наставним и породичним контекстом који утичу на постигнућа ученика.
Србија учествује у TIMSS-u већ пети пут у низу. У прва два циклуса тестирани су осмаци, а од 2011. године прате се ученици четвртог разреда. Земље учеснице имају могућност да бирају да ли ће ТИМШ истраживањем обухватити оба или само један узраст, а у Србији су у прва два тестирања учествовали осмаци, а у друга два, као и у овогодишњем ученици четвртог разреда.
TIMSS задаци испитују постигнуће ученика у оквиру три когнитивна домена – знање (познавање чињеница, концепата, процедура), примена (примена знања приликом решавања проблема) и резоновање (превазилази решавање рутинских проблема и сналажење у непознатим ситуацијама – од ученика се захтева анализа, синтеза, евалуација, долажење до закључка, генерализација и аргументовање).
TIMSS се реализује сваке четири године, а у Србији истраживање реализује Институт за педагошка истраживања.
Ученици из Србије на TIMSS тесту 2015. су постигли у области математике 518 бодова и налазили су се изнад просека скале који износи 500 бодова. У области природних наука су остварили 525 бода и на тај начин приближили се ученицима из многих економских развијених земаља. Са друге стране,ђаци осмог разреда у циклусу TIMSS 2003 и TIMSS 2007 нису постигли задовољавајуће резултате.
Д. Девечерски