Психијатар: Кључно је приближити деци шта је лоше на друштвеним мрежама
БЕОГРАД: Психијатар Ирена Ђорђевић данас је, поводом све чешћих инцидената међу децом због негативног утицаја друштвених мрежа, изјавила да је кључно да деца разумеју шта је погрешно а шта није за нијх, аили и да је то јако тешко, пошто су друштвене мреже постале реалност и читав се живот тамо пребацио.
Она је за Танјуг коментарисала недавни инцидент када је осам ученика осмог разреда школе у Станарима у РС повређено у једном од изазова са друштвене мреже Тик-Ток под називом "крвави новац", који подразумева да деца стискају из све снаге метални новац док им не потече крв.
"Постоје различити односи који су до сада постојали и у реалном животу, између осталог и такмичарски дух и жеља да се припада одређеној заједници. Све то доприноси овој појави Тик-Ток изазова и када дођемо до тога да они буду кажњени, они треба да разумеју да то више не треба да раде због њих самих, а не због казне коју су добили", објаснила је Ђорђевић.
Додала је да је проблем што је и даље велики јаз између генерација, управо због тога што се технолошки напредак дешава у новим генерацијама, па родитељи имају велики отпор према друштвеним мрежама које нису њима блиске.
"Велики је проблем што родитељи нису сигурни на који начин да приступе деци у тим ситуацијама. Такође, педагози и психолози по школама исто пробијају различите препреке да дођу до самих ученика, питање је колико су у прилици да то тако индивидуално поставе с обзиром да је нужно сваком од тих ученика посветити се појединачно и разумети шта њега мотивише, због чега је он спреман да такву жртву учини да би учествовао у Тик-Ток изазову", рекла је Ђорђевић.
Оценила је да је проблем за психологе, педагоге и за родитеље уколико деци ускрате друштвене мреже, шта да им понуде и с друге стране како да им помогну да пронађу нешто друго као замену.
Рекла је да је то системски проблем и захтева решавање и укључивање различитих стручњака из различитих области, практично још из оног периода када су деца у неком предшколском узрасту, па онда све на даље преко школовања.
"Важно је да родитељи сами разумеју које су предности осталих мрежа које су деци привлачне и да управо захваљујући тим друштвеним мрежама, деца су много више под будним оком родитеља", рекла је она.
Објаснила је да је Фејсбук мало спорији, ту се задржавају углавном старије генерације и тешко прелазе на ове друге мреже, које са друге стране мало ограничавају и ту приватност, што је деци можда и комфорније, јер имају инстант садржаје углавном фотографије, видео записе и слично.