Psihijatar: Ključno je približiti deci šta je loše na društvenim mrežama
BEOGRAD: Psihijatar Irena Đorđević danas je, povodom sve češćih incidenata među decom zbog negativnog uticaja društvenih mreža, izjavila da je ključno da deca razumeju šta je pogrešno a šta nije za nijh, aili i da je to jako teško, pošto su društvene mreže postale realnost i čitav se život tamo prebacio.
Ona je za Tanjug komentarisala nedavni incident kada je osam učenika osmog razreda škole u Stanarima u RS povređeno u jednom od izazova sa društvene mreže Tik-Tok pod nazivom "krvavi novac", koji podrazumeva da deca stiskaju iz sve snage metalni novac dok im ne poteče krv.
"Postoje različiti odnosi koji su do sada postojali i u realnom životu, između ostalog i takmičarski duh i želja da se pripada određenoj zajednici. Sve to doprinosi ovoj pojavi Tik-Tok izazova i kada dođemo do toga da oni budu kažnjeni, oni treba da razumeju da to više ne treba da rade zbog njih samih, a ne zbog kazne koju su dobili", objasnila je Đorđević.
Dodala je da je problem što je i dalje veliki jaz između generacija, upravo zbog toga što se tehnološki napredak dešava u novim generacijama, pa roditelji imaju veliki otpor prema društvenim mrežama koje nisu njima bliske.
"Veliki je problem što roditelji nisu sigurni na koji način da pristupe deci u tim situacijama. Takođe, pedagozi i psiholozi po školama isto probijaju različite prepreke da dođu do samih učenika, pitanje je koliko su u prilici da to tako individualno postave s obzirom da je nužno svakom od tih učenika posvetiti se pojedinačno i razumeti šta njega motiviše, zbog čega je on spreman da takvu žrtvu učini da bi učestvovao u Tik-Tok izazovu", rekla je Đorđević.
Ocenila je da je problem za psihologe, pedagoge i za roditelje ukoliko deci uskrate društvene mreže, šta da im ponude i s druge strane kako da im pomognu da pronađu nešto drugo kao zamenu.
Rekla je da je to sistemski problem i zahteva rešavanje i uključivanje različitih stručnjaka iz različitih oblasti, praktično još iz onog perioda kada su deca u nekom predškolskom uzrastu, pa onda sve na dalje preko školovanja.
"Važno je da roditelji sami razumeju koje su prednosti ostalih mreža koje su deci privlačne i da upravo zahvaljujući tim društvenim mrežama, deca su mnogo više pod budnim okom roditelja", rekla je ona.
Objasnila je da je Fejsbuk malo sporiji, tu se zadržavaju uglavnom starije generacije i teško prelaze na ove druge mreže, koje sa druge strane malo ograničavaju i tu privatnost, što je deci možda i komfornije, jer imaju instant sadržaje uglavnom fotografije, video zapise i slično.