broken clouds
-1°C
25.11.2024.
Нови Сад
eur
116.9977
usd
111.7457
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Почиње увођење принудне управе у нерегистрованим зградама

12.01.2018. 16:37 16:40
Пише:
Фото: Дневник (Ф. Бакић)

БЕОГРАД: Комунални инспектори ће наредних дана почети у свим градовима да проверавају да ли су зграде уписане у регистар стабмених заједница и ако нису имаће рок од месец дана да то ураде и изјасне се ко ће управљати зградом, речено је данас Танјугу у Министарству грађевинарства.

Ако и то не учине добиће принудног управника.

У Србији, према подацима тог министарства, има око 40.000 стамбених зграда и до сада је регистровано око 24.600. 

Од тог броја до сада регистрованих зграда око 90 одсто њих се изјаснило за то да о згради брине ''комшија'', а 10 одсто за професионалне управнике. 

У министарству кажу да је само током ове недеље било више од 1.000 новорегистрованих зграда и да се њихов број све више повећава, а има случајева и станари сами траже да им се додели професионални управник.

Помоћница министарке грађевине Јованка Атанацковић је подсетила да је 12. децембра прошао рок од шест месеци за упис зграда и истакла да да то не значи да оне и после тог датума не могу да се региструју већ само да су се стекли услови за инспекцијски надзор.

Зграде су до тог датума могле самостално да изаберу да ли ће о згради бринути управник односно неко од станара или професинални управник, који је прошао обуку и положио тестове у Привредној комори Србије.

"Након тог рока није престала могућност да се зграде и даље региструју односно пријаве начин управљања или промене неког кога су изабрале. Само је настала могућност да се покрене инспекцијски надзор у коме ће грађани моћи да се изјасне - да ли су се организовали или нису у складу са законом и ако нису да поступе по налогу инспектора и региструју своју зграду и начин управљања", рекла је Атанацковић Танјугу.

Зградама које то не учине биће додељена принудна управа односно управник са листе регистрованих професионалних управника, коју води ПКС.

"Очекује се да ових дана у свим градовима и општинама почне инспекцијски надзор, пошто су прошли новогодишњи и божићни празници. Комунални инспектори ће изаћи на терен и проверити да ли је зграда уписана и ако није записнички ће то констатовати и издати налог. Тако да можемо очекивати у наредним месецима, када истекну ти рокови, увођење принудне управе", навела је она.

Према речима Атанацковићке, први задатак принудног управника биће да региструје зграду и да након тога са станарима поприча о даљем начину управљања, док станари и даље имају могућност да изаберу управника - комшију или изаберу другог професионалног управника, којег би ангажовали по уговору.

"Професионални и принудни управник се свакако плаћа, градови су били у обавези и већина њих се организовала, а неки су сада у процесу доношења одлуке о висини накнаде принудног управника. То ће бити последњи корак да се стекну услови и уведе принудна управа", казала је Атанацковић.

У Србији, додаје, има око 40.000 стамбених зграда и то су зграде уписане у катастар непокретности Републичког гедетског завода, од чега је скоро половина - 19.000 у Београду.

"У целој Србији је тај процес профункционисао, од 40.000 зграда, имамо око 15.000 зграда које су се организовале према старом закону и које су преведене и њима се неће додељивати нови матични број нити ПИБ, већ треба само да пријаве да ли ће управник остати досадашњи председник скупштине или ће изабрати друго лице или професионалног управника. Од тих 15.000 зграда 4.000 се већ организовало и изјаснило, док остале то треба да ураде", подсећа она.

Атанацковић истиче да има и око 10.000 новорегистрованих зграда које никада нису биле уписане, тако да укупно има 24.600 регистрованих стамбених зграда.

Такође, на Геопорталу РГЗ-а може се видети како су регистроване стамбене заједнице.

Атанацковић очекује да ће у будућности све више бити ангажовани професионални управници, што показује искуство земаља у окружењу и Европи, пошто станар може професионалног управника у сваком тренутку да позове ако се нешто деси у згради.

У ПКС се сваког месеца спроводе обуке и до сада су организована три испитна рока, које је прошло око 600 професионалних управника.

Атанцковић истиче да се број регистрованих зграда све више повећава и да је само ове недеље било више од 1.000 новорегистрованих.

Објаснила је да сваки станар који је власник посебног дела може поднети иницијативу за ангажовање принудног управника.

Свака пријава грађана, који желе принудну управу, да зграда није уписана у регистар мора да се провери.

Министарство грађевине је направило Кратак водич кроз Закон о становању и одржавању зграда и моћи ће да се скине са сајта http://stanovanje.gov.rs.

Пише:
Пошаљите коментар