Петер Тот лауреат награде "Др Ђорђе Натошевић"
Наставник графичарства у Школи за основно и средње образовање „Милан Петровић” у Новом Саду Петер Тот овогодишњу награду "Др Ђорђе Натошевић" заслужио је изванредним резултатима у области васпитно-образовног рада, преданошћу и посвећеношћу у раду с ученицима, квалитетном реализацијом наставе и vannastavnih активности и изузетно добром сарадњом с родитељима.
- Ова награда за мене је потврда да је и стрчна јавност препознала да је оно што радим исправно и професионално и да је то један успешан модел инклузивне наставе-каже каже Перет Тот, по образовању графичар-специјалиста штампе. - Пре 28 година радни век започео сам у штампарији, у струци за коју сам се школовао, а од 2001. сам у Школи за основно и средње образовање “Милан Петровић” са домом ученика наставник графичарства, а данас и руководилац графичког студија школе.
Петер Тот је наставник практичне наставе у подручју рада Хемија, неметали и графичарство у образовним профилима картонажер, помоћник књиговесца, ситоштампар, књиговезац, техничар припреме графичке производње у посебним програмима за ученике с оштећењем слуха, интелектуалним тешкоћама и у редовним програмима. Уз наставу и учење, његов посао је и да пружа подршку ученицима из друштвено осетљивих група.
- Кроз читав свој рад у просвети желим да подршка ученицима, која је кључна реч у инклузији, буде адекватна, те да исходи и компетенције буду добри и да знање које ученици овде стекну буде употребљиво у њиховом будућем животу - каже Петер Тот. - Потврду да је то што радим добро добијам од ученика који су завршили школу и с којима сам и даље у контакту.
Петеру Тоту свакако помаже и континуирано стручно усавршавање и имплементација стечених знања у наставну праксу у складу са њиховим потребама.
- Када планирам наставне садржаје тако да користим савремене информационо-комуникационе технологије, на првом месту ми је да у наставном процесу уважавам индивидуалне потребе ученика и томе прилагодим стратегије учења и задате нивое постигнућа, уз коришћење све расположиве асистивне технологије - каже Тот. - У нашој школи се свакодневно реализује диференцирана настава, то јест исти образовни садржај је представљен на различите начине и усклађен с индивидуалним карактеристикама ученика, некад као презентација, некад као аудио запис или видео материјал.
Овогодишњи лауреат осмислио је коришћење ЉР кода као опције приступачности, покренуо часопис „Графче“, који уређују и раде ученици, наставни простор је уређен у складу с универзалним дизајном, а радни с naranyastim и жутим кругом помаже одржању пажње ученика и доприноси лакшем усвајању радних операција. За сваког свог ђака наставник Тот изнова проналази и креира техничка решења у складу с индивидуалним потребама, те је тако аутор низа асистивних алата за израду графичких производа , који су ученицима доступни, не само у току наставе, него када то пожеле.
Да је наставнички преузео позив графичара код Петера Тота потврђује и чињеница да је осмислио и од старог намештаја, заједно с ученицима, уз помоћ новинске хартије и остатака материјала направио модеран графички студио и кутак за одмор и опуштање ученика. Аутор је и едукативних филмова по наставним темама, као и електронских наставних материјала који су константно доступни на школском порталу за учење на даљину онима који су одсутни или на болничком или кућном лечењу, а таквих у овој школи није мало.
Д. Девечерски